środa, 30 grudnia 2015

Papryczka chili - naturalny spalacz tłuszczu

Papryczka chili - naturalny spalacz tłuszczu - Czytaj więcej »
Papryczka chili, zaraz po soli jest najbardziej popularną przyprawą na świecie. Warto dodawać do potraw małe, ostre papryczki które poza walorami smakowymi zawierają substacje bardzo korzystnie wpływające na nasze zdrowie. Wartości zdrowotne papryczki chili: dostarczy składników odżywczych: witaminy C, B1, B2, B3, B6, A i E. Znajdziesz również potas, mangan, magnez, żelazo. Swój ostry charakter zawdzięcza kapsaicynie, która ma działanie antybakteryjne, antynowotworowe, przeciwbólowe i przeciwcukrzycowe ochroni Twoje serce dzięki kapsaicynie, która ma właściwości obniżające poziom cholesterolu we krwi. Pomoże rozpuścić fibryny, które odpowiadają za tworzenie się zakrzepów w naczyniach krwionośnych pomoże spalić tłuszcz i zgubić dodatkowe kilogramy. Także w utracie wagi pierwsze skrzypce gra kapsaicyna. Jest termogeniczna, co oznacza, że stymuluje spalanie tłuszczu poprzez przyspieszenie metabolizmu i zwiększenie wydzielania ciepła. Nie należy zapominać o połączeniu diety z akty

Czytaj więcej »

poniedziałek, 28 grudnia 2015

Odchudzająco-oczyszczające zimowe smoothie z kapustą włoską

Odchudzająco-oczyszczające zimowe smoothie z kapustą włoską - Czytaj więcej »
Do picia zielonych koktajli nikogo nie trzeba już specjalnie przekonywać. Szklaneczka zielonego smoothie to istna bomba witaminowa, do tego przepyszna, jednocześnie stanowiąca kompletny posiłek, gdyż zawiera błonnik. Jedną z wielkich zalet koktajli obfitujących w chlorofil jest działanie oczyszczające organizmu.

Czytaj więcej »

środa, 23 grudnia 2015

Śledź z pestkami granatu i wędzoną śliwką

Śledź z pestkami granatu i wędzoną śliwką - Czytaj więcej »
Śledzie lubimy w każdej postaci i bardzo chętnie wybróbowuję każdy nowy przepis. Oto moja wariacja na temat śledzika z granatem.

Czytaj więcej »

wtorek, 22 grudnia 2015

Paszteciki drożdżowe z pieczarkami

Paszteciki drożdżowe z pieczarkami - Czytaj więcej »
Pyszne, lekkie, delikatne, pachnące czarnuszką paszteciki z nadzieniem pieczarkowym. Idealne na gorąco do czerwonego barszczyku, a na zimno - to świetna przekąska. Doskonale się mrożą, także można zrobić zapas i wyjmować po kilka w razie potrzeby.

Czytaj więcej »

poniedziałek, 21 grudnia 2015

Zupa rybna - krem

Zupa rybna - krem - Czytaj więcej »
Pyszna, pożywna i bardzo sycąca zupa. Teraz gdy mamy do zagospodarowania wiele niejadalnych części ryb jest właśnie na nią najlepszy czas. Na rybich odpadkach ugotujesz esencjonalny, wspaniały bulion, który zsiada się na galaretę.

Czytaj więcej »

niedziela, 20 grudnia 2015

Rolada z indyka z jarmużem i suszonymi pomidorami

Rolada z indyka z jarmużem i suszonymi pomidorami - Czytaj więcej »
Rolada z piersi indyka należy do najwykwintniejszych dań z tego ptaka. Mięso jest smaczne, zdrowe, niskokaloryczne, lekkostrawne i bardzo dietetyczne. Rolada przygotowana z wyrazistym farszem jarmużowym i suszonymi pomidorami smakuje rewelacyjnie.

Czytaj więcej »

sobota, 19 grudnia 2015

Seromakowiec w kratkę z żurawiną

Seromakowiec w kratkę z żurawiną - Czytaj więcej »
Wspaniałe połączenie, dwa ulubione świąteczne ciasta - sernik i makowiec w jednym. Dodatkowym świąteczym akcentem jest warstwa żurawiny pomiędzy warstwą sera i maku oraz sos żurawinowy, z którym podajemy deser. Ciasto jest wilgotne, aromatyczne i ciężkie.

Czytaj więcej »

piątek, 18 grudnia 2015

Pierogi z wędzoną śliwką i masłem makowym

Pierogi z wędzoną śliwką i masłem makowym - Czytaj więcej »
Pierogi z wędzoną śliwką i masłem makowym - pierogi, które można pokochać od pierwszego kęsa. Czaiłam się na te pierogi już od zeszłego roku, nie zdobyłam jednak wędzonej śliwki.

Czytaj więcej »

czwartek, 17 grudnia 2015

Zielony koktajl odchudzający szpinak & ananas

Zielony koktajl odchudzający szpinak & ananas - Czytaj więcej »
Szpinak i ananas to doborowe towarzystwo - zielono i smacznie. Zielone koktaje są proste, skuteczne i niezwykle zdrowe. Na śniadanie to porządna bomba witaminowa. Pokochaliśmy zielone smoothie. Są przepyszne i bardzo pożywne. Dają miłe uczucie sytości na wiele godzin.

Czytaj więcej »

wtorek, 15 grudnia 2015

Biało - czarne kruche świderki

Biało - czarne kruche świderki - Czytaj więcej »
Domowe maślane ciasteczka, biało-czarne, czyli dwa w jednym. Zadowolą miłośników jasnych i czekoladowych ciasteczek. Dużo mniej przy nich pracy, bo odpada mozolne wycinanie foremką. Wystarcz złożyć dwa płaty ciasta, pociąć, skręcić i gotowe.

Czytaj więcej »

poniedziałek, 14 grudnia 2015

Czekoladowo - pomarańczowe gwiazdki z ksylitolem

Czekoladowo - pomarańczowe gwiazdki z ksylitolem - Czytaj więcej »
Wypiekanie ciasteczek adwentowych to bardzo popularna niemiecka tradycja. Wypieka się ciasteczka w różnych formach, kształtach i smakach. Dzisiaj propozycja dla smakoszy kakaowych ciastek i dla wszystkich, którzy musieli ze swojej diety wykluczyć cukier. Zastąpił go ksylitol.

Czytaj więcej »

sobota, 12 grudnia 2015

Piegusek z wyjątkową polewą czekoladową

Piegusek z wyjątkową polewą czekoladową - Czytaj więcej »
Piegusek - przepyszne ciasto z dodatkiem maku. Mak dodany jest w całości, bez potrzeby mielenia, dlatego przyjemnie chrupie "między zębami". Ciasto bardzo proste do przygotowania, a poprzez mak w swoim składzie idealnie wpisuje się w świąteczną atmosferę. Dodatek skórki pomarańczowej dodatkowo, bardzo świątecznie aromatyzuje babkę.

Czytaj więcej »

piątek, 11 grudnia 2015

Czerwona kapusta - duszona z marmoladą pigwową

Czerwona kapusta - duszona z marmoladą pigwową - Czytaj więcej »
Czerwona kapusta - duszona to smaczny dodatek do ciemnego mięsa kaczki, gęsi i dziczyzyny. Dlatego właśnie teraz jesienią i zimą ma największe powodzenie.

Czytaj więcej »

czwartek, 10 grudnia 2015

Gęsia pierś pieczona z pigwą

Gęsia pierś pieczona z pigwą - Czytaj więcej »
Gęsina to mięso delikatesowe. Posiada cenne właściwości odżywcze i zdrowotne. Cenne także z dietetycznego punktu widzenia, ponieważ 100 g to 99-137 kcal. I choć gęsina jest tłusta (dzisiejsze hodowane rasy nie są już tak tłuste jak niegdysiejsze) to zawarte w niej tłuszcze są korzystne dla naszego zdrowia, poniewaz obniżają poziom cholesterolu.

Czytaj więcej »

wtorek, 8 grudnia 2015

Chleb orkiszowy z płatkami owsianymi - Grudniowa piekarnia

Chleb orkiszowy z płatkami owsianymi - Grudniowa piekarnia - Czytaj więcej »
W grudniowej piekarni Amber z bloga "Kuchennymi drzwiami"zaprosiła do pieczenia pysznego orkiszowego chleba z dodatkiem płatków owsianych.  Propozycje grudniowego wypieku wybrała dla nas Agnieszka z bloga "Bochen chleba" , a orginalny przepis znajdziesz  tutaj . Niestety ominęła mnie okazja upieczenia chleba z orginalnych składników z przepisu, ponieważ ostatnie dwa tygodnie spędziłam w Polsce. Tak więc chlebek upiekłam naprędce trochę w "polowych warunkach" wyłącznie z mąki orkiszowej, nie zdobyłam płatków żytnich. Chlebek rósł bez koszyczka i ostatecznie został upieczony w foremce.

Czytaj więcej »

poniedziałek, 7 grudnia 2015

Domowa przyprawa piernikowa

Domowa przyprawa piernikowa - Czytaj więcej »
Przyprawa piernikowa - nieodzowna w świątecznej kuchni. Można kupić ją w każdym sklepie, albo samodzielnie przygotować w domu, bardzo aromatyczną, po prostu najlepszą. Od lat nie kupuję przyprawy piernikowej. Przygotowanie jej w domu jest bardzo proste.

Czytaj więcej »

niedziela, 6 grudnia 2015

Gofry piernikowe z orzechami i rodzynkami

Gofry piernikowe z orzechami i rodzynkami - Czytaj więcej »
Zapraszam na aromatyczne, pachnące cynamonem i przyprawami korzennymi gofry. Bardzo proste do przygotowania, ponieważ ograniczają się jedynie do wymieszania składników. Nie ma tu potrzeby odzielnego ubijania piany.

Czytaj więcej »

sobota, 5 grudnia 2015

Łosoś z warzywami i jabłkiem - z piekarnika

Łosoś z warzywami i jabłkiem - z piekarnika - Czytaj więcej »
Łosoś z piekarnika zapieczony pod pierzynką z cieniuteńkich plasterków jabłka nie tylko wygląda rewelacyjnie, ale i nadzwyczajnie smakuje. Winne jabłko świetnie komponuje się z łososiem i nadaje mu przyjemnej nuty smakowej. Pod "jabłkową łuską "czeka niespodzianka składająca się z marchewki i ziemniaka.

Czytaj więcej »

piątek, 4 grudnia 2015

Smażony "ryż" z kalafiora z warzywami

Smażony "ryż" z kalafiora z warzywami - Czytaj więcej »
Fałszywy "ryż" z kalafiora w wersji dietetycznej prezentowałam tutaj . Dzisiaj wersja z patelni, bardzo aromatyczna, dużo bogatsza smakowo, w jesiennej wersji. To smaczna i prosta potrawa dająca wiele możliwości modyfikacji. U mnie marchewka i seler naciowy aromatyzują kalafiora.

Czytaj więcej »

środa, 2 grudnia 2015

Odchudzajacy zielony koktajl - brokuł & mango

Odchudzajacy zielony koktajl - brokuł & mango - Czytaj więcej »
Chcesz schudnąć? Jedz (tak, bo są gęste) zielone koktajle, a od rana podkręcisz swój metabolizm. Są odżywcze, łatwo przyswajalne, pełne witamin, składników mineralnych, białka, błonnika i chlorofilu. Na długo dają uczucie sytości. Bohaterem dzisiejszego smoothie jest brokuł i mango z dodatkiem rozgrzewającego imbiru. Smakuje znakomicie!  Brokuł, po jarmużu to prawdziwy champion w kategorii najzdrowszych warzyw, natomiast mango to jeden z bardziej pożywnych i zdrowych owoców.

Czytaj więcej »

wtorek, 1 grudnia 2015

Brukselka curry z żurawiną

Brukselka curry z żurawiną - Czytaj więcej »
Pyszna, aromatyczna i rozgrzewająca brukselka. Wiem, że nie każdy przepada za brukselką, ale w tym wydaniu jest naprawdę mało "brukselkowa".

Czytaj więcej »

niedziela, 29 listopada 2015

Kurkuma - przyprawa życia

Kurkuma - przyprawa życia - Czytaj więcej »
Kurkuma (ostryż długi, szafran indyjski, turemerik), roślina podobna do imbiru, która rośnie w rejonach tropikalnych. Korzenie jej zawierają żółtą substancję - kurkumę - które zawierają kurkuminę i inne kurkumidoidy. Kurkuma jest używana od 5000 lat w medycynie ajurwedyjskiej. To najbardziej wartościowa, ogólnodostępna przyprawa.

Czytaj więcej »

sobota, 28 listopada 2015

Szarlotka kokosowa

Szarlotka kokosowa - Czytaj więcej »
Pyszna, o niepowtarzlnym smaku, na idealnym kruchym, maślanym spodzie - królowa jesiennych wypieków - szarlotka. Łatwa do przygotowania. Nie zawiedzie fanów klasycznej szarlotki, a zaskoczy amatorów poszukujących nowych smaków.

Czytaj więcej »

piątek, 27 listopada 2015

Knedle z jarmużem

Knedle z jarmużem - Czytaj więcej »
Kolejny przepis na wykorzystanie super zdrowego i smacznego jarmużu. Tym razem jarmuż jest głównym składnikiem nadzienia knedli.

Czytaj więcej »

środa, 25 listopada 2015

Oczyszczający koktajl z jarmużu i pomarańczy

Oczyszczający koktajl z jarmużu i pomarańczy - Czytaj więcej »
Zielone koktajle królują w diecie osób zdrowo żyjących. Nic dziwnego, bo picie zielonych szejków to same korzyści dla naszego zdrowia. Spora dawka błonnika oczyści przewód pokarmowy, krew i limfę, nasyci i pomoże w utrzymaniu odpowiedniej wagi. Dostarczy solidnej dawki minerałów i witamin.

Czytaj więcej »

wtorek, 24 listopada 2015

Pesto z jarmużu i orzechów nerkowca

Pesto z jarmużu i orzechów nerkowca - Czytaj więcej »
Najsmaczniejsze pesto jakie jadłam i z najzdrowszą zieleniną w roli głównej - z jarmużem. To warzywo doskonałe pod względem wartości odżywczych, dodatkowo jedzone na surowo zachowuje całe ich bogactwo.

Czytaj więcej »

niedziela, 22 listopada 2015

Babka jabłkowo - marchewkowa

Babka jabłkowo - marchewkowa - Czytaj więcej »
Pyszna jesienna babka, właśnie z racji dodatku marchewki i jabłka nazwałam ją jesienną. Pomysł dodania marchewki i jabłka tylko pozornie jest kontrowersyjny. To dzięki ich dodatkom babka jest jest wilgotna i ciasto nie wysycha.

Czytaj więcej »

sobota, 21 listopada 2015

Rosół z gęsi z korzennymi przyprawami

Rosół z gęsi z korzennymi przyprawami - Czytaj więcej »
Rosół - królowa polskich zup. To chyba jedna z najbardziej popularnych, a jednocześnie bardzo prostych potraw. Wielu z nas nie wyobraża sobie niedzielnego obiadu bez rosołu. W listopadzie warto pokusić się o przygotowanie rosołu na gęsinie.

Czytaj więcej »

piątek, 20 listopada 2015

Domowy makaron orkiszowy

Domowy makaron orkiszowy  - Czytaj więcej »
Domowy makaron, wiadomo - najlepszy. Pomimo sklepowej makaronowej obfitości, żaden nie dorówna smakowi temu samodzielnie przygotowanemu w domu. Rosół z domowym makaronem smakuje wyjątkowo. Samo przygotowanie makaronu jest bardzo proste, nie wymaga wiele czasu i specjalnych umiejętności, a tym bardziej maszynki do makaronu.

Czytaj więcej »

środa, 18 listopada 2015

Owsiane ciasteczka z orzechami, rodzynkami i czekoladą

Owsiane ciasteczka z orzechami, rodzynkami i czekoladą - Czytaj więcej »
Owsiane ciasteczka z prażonymi orzechami są wyjątkowo kruche, delikatne i bardzo smaczne. Pyszne jak jeżyki, bo nafaszerowane bakaliami.

Czytaj więcej »

wtorek, 17 listopada 2015

Zielone smoothie z roszponką i mango

Zielone smoothie z roszponką i mango - Czytaj więcej »
Następny z cyklu zielonych koktajli. Dziś w głównej roli niepozorna roszponka - Feldsalat. Zielone liście to jedne z najzdrowszych warzyw - magiczne pożywienie. Zielony kolor wskazuje na obecność chlorofilu, czyli zielonego barwnika nazywanego także "roślinną krwią", przez innych płynną energią słoneczną. Warto wziąć jej trochę dla siebie. Zielone koktajle, popularne na całym świecie green smoothies, przynoszą wiele dobrego dla naszego zdrowia.

Czytaj więcej »

niedziela, 15 listopada 2015

Dyniowe szpecle (spätzle)

Dyniowe szpecle (spätzle) - Czytaj więcej »
Späzle, niewielkie kluseczki przygotowane z mąki i jajek. Bardzo proste, smacze i tanie danie, które przygotujesz w kilka minut. Wspaniały dodatek do obiadu, przede wszystkim do dań z sosami lub jako samodzielne danie.

Czytaj więcej »

sobota, 14 listopada 2015

Dyniowa zapiekanka

Dyniowa zapiekanka - Czytaj więcej »
Lubimy dynię i coraz częściej po nią sięgamy. Niestety najczęściej ląduje w zupie - kremie. Tym przepisem chcę przekonać, że dynia może więcej. Świetnie się sprawdzi w jesiennej zapiekance. Przepis ten spełnia jednocześnie wymagania diety niskowęglowodanowej LOV-CARB. Dodatek garam-masala, której głównym składnikiem jest cynamon bardzo efektywnie wpływa na przyspieszenie przemiany materii, szczególnie zaś spalanie tłuszczów.

Czytaj więcej »

środa, 11 listopada 2015

Gęsia pierś pieczona z majerankiem, rozmarynem i czosnkiem

Gęsia pierś pieczona z majerankiem, rozmarynem i czosnkiem - Czytaj więcej »
Gęś to arystokracja wśród drobiu. Obecna w staropolskiej kuchni od dnia św. Marcina - przypadający na 11 listopada - przez święta Bożego Narodzenia do końca zimowego karnawału. To najbardziej ekologiczne mięso, bogactwo nienasyconych kwasów tłuszczowych i białek redukujących szkodliwy cholesterol, godne polecenia w każdej zdrowej kuchni. Mięso z tego przepisu jest aromatyczne, mięciutkie, z chrupiącą skórką. Do upieczonej piersi proponuję sos ze świeżej żurawiny.

Czytaj więcej »

wtorek, 10 listopada 2015

Chleb marchwiowy. Listopadowa piekarnia

Chleb marchwiowy. Listopadowa piekarnia - Czytaj więcej »
Chleb marchwiowy w bardzo energetycznym kolorze i z ogromną dawką karotenu - chleb Jim`a Lahe`ya - to wybór Amber z bloga Kuchennymi drzwiami na wspólne pieczenie W Listopadowej piekarni.  Świetny wybór, bo to smaczna odmiana dla chleba powszedniego. Wyjątkowo smaczny i kolorowy, o cudownie pachnącym miąższu z wielkimi dziurami. Lekko słodki słodyczą rodzynek, a orzechy nadają mu chrupkiej tekstury. Chlebek bardzo prosty do przygotowania. Jedyną trudność może stanowić dość lużna jego konsystencja. Dlatego jednak lepiej umieścić chlebek do wyrastania w ściereczce, ale w misce, a później piec w garnku, a nie luzem na kamieniu. Mój po przełożeniu na kamień przypominał wielki placek. Jednak się podniósł i pięknie wyrósł. Może nie jest spektakularnie wysoki, tylko taki średniak, ale wyjątkowo smaczny. Składniki: 3 szklanki mąki + do podsypania 1 1/2 szklanki soku z marchwi 1 1/4 łyzeczki soli 1/4 łyżeczki drożdży instant 3/4 szklanki rodzynek 3/4 szklanki orzechó włoskich 1

Czytaj więcej »

poniedziałek, 9 listopada 2015

Sos żurawinowy do mięs na miodzie

Sos żurawinowy do mięs na miodzie - Czytaj więcej »
Właśnie trwa sezon na żurawinę. Tych małych czerwonych kulek nie może zabraknąć w zdrowej diecie. Żurawina to nie tylko skarbnica witamin, posiada także właściowości lecznicze. Krótko przeczytaj: tutaj. Słodko-kwaśny sos żurawinowy jest super smaczny i bardzo prosty do przygotowania. To znakomity dodatek do wszelkiego rodzaju mięsiwa, pieczonej gęsi, kaczki, dziczyzny, pasztetów i sera pleśniowego w diecie wegetarian. Dla mnie również doskonały dodatek do hummusu i kanapek. Świetnie smakuje i na zimno i na gorąco. Teraz gdy bez trudu kupisz świeżą żurawinę jest najlepszy czas, by przygotować z niej sos. Świetny dodatek do listopadowej gęsi. Zapraszam do przepisu. Składniki: 200 g świeżej żurawiny sok z 1 pomarańczy (około 120 ml) 1 łyżka masła 2 łyżki miodu 0,5 łyżeczki cynamonu gałka muszkatałowa, imbir, goździk - opcjonalnie Wykonanie: w rodelku rozpuścić masło z miodem. Dodać umytą, przebraną żurawinę i doprowadzić do wrzenia. Gotować pod przykryciem około 10 minut (ż

Czytaj więcej »

sobota, 7 listopada 2015

Kurczak po polsku nadziewany wątróbką

Kurczak po polsku nadziewany wątróbką  - Czytaj więcej »
Kurczak po polsku to tradycyjne danie, które gości na polskich stołach co najmniej od kilku stuleci. Kurczak pieczony w całości, z pysznym nadzieniem - to rozwiązanie idealne na rodzinne biesiadowanie. Soczysty, aromatyczny, z cudownie chrupiącą skórką. Podstawą jest nadzienie z wątróbki, bułki tartej, masła, żółtka i osobno ubitej piany, która nadaje farszowi niebywałej lekkości. Clou nadzienia i  cały jego smak to dodatek ogromnej ilości świeżej posiekanej natki pietruszki. Przepis wszechobecny w starych książkach kucharskich. W internecie znany jako kurczak po polsku Magdy Gessler. Popularność zyskał dzięki "Kuchennym rewolucjom". To sycące, niezbyt ciężkie danie, bardzo aromatyczne, zaskakujące prostotą składników jest mi znane właściwie od zawsze. Uwielbiam tak przygotowanego kurczaka. W towarzystwie klusek śląskich gościł w moim domu w niedziele, święta i przy okazji uroczystości rodzinnych. Gdy pojawiał się na stole rozpoczynało się polowanie na "kuperek"

Czytaj więcej »

piątek, 6 listopada 2015

Bułki orkiszowe na podmłodzie

Bułki orkiszowe na podmłodzie - Czytaj więcej »
Najlepsze bułki jakie "wyszły" z mojego piekarnika. Powstały zupełnie przez przypadek. Inspirację zaczerpnęłam z bloga  Adama Piekarza. Inspiracją nie jest konkretny przepis, a raczej sposób przygotowania ciasta na bułki. A ciasto wg zaleceń przygotowałam metodą 2- fazową z tzw. podmłodą. Bułeczki są absolutnie genialne. Fakt, przygotowanie ich zajmuje trochę więcej czasu, ale efekt jest nieporównywalny. Bułki są cudownie chrupiące i niezwykle puszyste. Po przerzuceniu na kamień rosną błyskawicznie, a właściwie strzelają w górę. Niezwykle smaczne i pachnące. Zapraszam do przepisu! Składniki: 200 g podmłody 200 g mąki (120 g jasnej orkiszowej 630 i 80 g orkiszowej pełnoziarnistej) 70 g wody 1 łyżka oleju 1 łyżeczka miodu lub słód 1/2 łyżeczki soli 1 łyżeczka drożdzy instant Wykonanie: I faza: podmłoda orkiszowa. 100 g mąki  orkiszowej jasnej wymieszaj ze 100 g wody i 0,5 łyżeczki drożdży. Przykryj i odstaw na 2 godziny do fermentacji II faza: ciasto właściwe

Czytaj więcej »

środa, 4 listopada 2015

Sałatka z selera naciowego i kurczaka

Sałatka z selera naciowego i kurczaka - Czytaj więcej »
Sałatka smaczna, zdrowa i bardzo chrupiąca, z selerem naciowym w roli głównej. Seler naciowy nie tylko wzbogaca sałatkę swym aromatem, ale nadaje ciekawej testury. Dodatek winogron i ananasa zadba o nutę słodyczy. Jeśli majonez zastąpisz winegretem jest wyjątkowo niskokaloryczna i możesz ją jeść bez ograniczeń. Świetna na samodzielna przekąskę.

Czytaj więcej »