sobota, 30 kwietnia 2016

Roszponka z ciemnymi winogronami i orzeszkami pinii

Roszponka z ciemnymi winogronami i orzeszkami pinii - Czytaj więcej »
Roszponkę spośród innych sałat wyróżniają maleńkie listki. Niech rozmiar listków Cię nie zwiedzie, bo ta najmniejsza z sałat zawiera 3 do 4 więcej beta-karotenu i witaminy C niż sałata masłowa. Wyróżnia ją delikatny, orzechowy smak i 21 kcal w 100 g, bo tak jak wszystkie sałaty i roszponka jest niskokaloryczna.

Czytaj więcej »

piątek, 29 kwietnia 2016

Udka kurczaka w pomidorach z piekarnika

Udka kurczaka w pomidorach z piekarnika - Czytaj więcej »
Pomysł na prosty, tani, pachnący i dietetyczny obiad we włoskim stylu. Danie właściwie robi się samo. Kurczak zamarynowany wcześniej w cytrynowej marynacie jest tak mięciutki, że rozpływa się w ustach. Całość dopełnia pyszny sos pomidorowy, którym podlewamy już częściowo podpieczonego w piekarniku kurczaka.

Czytaj więcej »

środa, 27 kwietnia 2016

Domowa musztarda

Domowa musztarda - Czytaj więcej »
Musztarda - najpopularniejsza przyprawa. Czy to na kanapce, czy jako dodatek do mięsa musztarda jest niezastąpiona. Osoby dbające o linię wiedzą doskonale, że to najmniej kaloryczny sos na zimno, super dodatek poprawiający smak niemal każdego dania. Czy wiesz co kryje się w słoiczku z musztardą?

Czytaj więcej »

poniedziałek, 25 kwietnia 2016

"Spaghetti" z białej rzodkwi, pestek granatu i fiołków - surówka fit

"Spaghetti" z białej rzodkwi, pestek granatu i fiołków - surówka fit - Czytaj więcej »
Biała rzodkiew ma niezwykłe wartości dla naszego zdrowia, a przy tym zawiera niewiele kalorii - 12 kcal w 100 g. Posiada właściwości żółcipędne, moczopędne, żółciotwórcze, jest idealna dla osób z kłopotami trawiennymi. Pyszna, delikatna, chrupiąca, bardzo soczysta, orzeźwiająca i dietetyczna. W kilka chwil przygotujesz z jej udziałem prostą, pyszną surówkę do obiadu.

Czytaj więcej »

sobota, 23 kwietnia 2016

Deser jogurtowy z pestkami granatu

Deser jogurtowy z pestkami granatu - Czytaj więcej »
Deser jogurtowy z pestkami granatu to świetny zamiennik kalorycznych słodkości. Smaczny, zdrowy dietetyczny - czegóż chcieć więcej od deseru? Probiotyczne bakterie z jogurtu i cudowne właściwości "owocu życia" to znakomity duet i niezła dawka zdrowia w pucharku.

Czytaj więcej »

czwartek, 21 kwietnia 2016

Bananowe pancakes

Bananowe pancakes - Czytaj więcej »
Pancakes, ulubione placki śniadanowe krajów anglosaskich bardzo przypomninają polskie racuchy. Z tego powodu goszczą na naszych stołach najczęściej w porze obiadowej. Uwielbiane przez dzieci.

Czytaj więcej »

środa, 20 kwietnia 2016

Kwiatowa sałata

Kwiatowa sałata - Czytaj więcej »
Wiele ogrodowych kwiatów, można wykorzystać nie tylko do wazonu, ale także na naszych talerzach. Jadalne kwiaty nie tylko pięknie wyglądają na naszych talerzach, ale i doskonale smakują, a wiele z nich jest również bogata w witaminy. Już kilka kwiatów dodanych do sałatki, czy deseru nada daniu orginalnego wyglądu i wyrafinowanego smaku.

Czytaj więcej »

poniedziałek, 18 kwietnia 2016

Chleb żytni na zakwasie. Walory zdrowotne

Chleb żytni na zakwasie. Walory zdrowotne - Czytaj więcej »
Pieczywo żytnie ma wysoką wartość odżywczą, duże walory smakowe i zapachowe. Długo zachowuje świeżość. Chleb żytni, ponieważ przygotowywany jest na zakwasie (zachodzi fermentacja!) zawiera dużo więcej, lepiej przyswajalnych składników mineralnych niż pieczywo pszenne (także razowe) produkowane na drożdżach. Chleb żytni przegrywa często z białym, lekkim i puchatym pieczywem pszennym, dlatego warto poznać zalety żytniego zakwasowca. Żytni chleb wypiekany na zakwasie wływa korzystnie na funkcjonowanie układu pokarmowego, sprzyja namnażaniu się w jelitach korzystnych bakterii, a hamuje rozwój bakterii chorobotwórczych. Kwas mlekowy z zakwasu ułatwia trawienie i zapobiega zaparciom. Pieczywo żytnie na zakwasie ma niższy indeks glikemiczny -48, pszenne -70, co jest szczególnie korzystne dla cukrzyków i osób zmagających się z nadwagą. Pomaga w profilaktyce chorób nowotworowych. Zapobiega chorobom układu krążenia. Trzeba pamietać, że dobra dieta - to dieta urozmaicona. Zapraszam

Czytaj więcej »

sobota, 16 kwietnia 2016

Rolada biszkoptowa z kremem serowym i mango

Rolada biszkoptowa z kremem serowym i mango  - Czytaj więcej »
Rolady biszkoptowe po prostu uwielbiam. Jeszcze do niedawna tylko delektować się ich smakiem, teraz i przygotowywać. To najprostsze i najszybsze z ciast, dietetyczny biszkopot, bo bez dodatku tłuszczu i zawsze pięknie się prezentuje! Krem do dzisiejszej rolady również w dietetycznym wydaniu, ponieważ przygotowany na bazie twarożku o bajecznej nucie smakowej - owocu mango.

Czytaj więcej »

piątek, 15 kwietnia 2016

Zielony koktajl z kalarepką

Zielony koktajl z kalarepką - Czytaj więcej »
Zapraszam na zielony koktajl z pierwszą wiosenna nowalijką - kalarepką. Posiada mnóstwo witaminy C, błonnika i luteiny, usprawnia trawienie i ma tylko 27 kcal w 100 g. Do każdego ulubionego zestawu koktajlowego po prostu zamiast jabłka dodaj kalarepkę.

Czytaj więcej »

czwartek, 14 kwietnia 2016

Spaghetti i pesto z czosnku niedźwiedziego

Spaghetti i pesto z czosnku niedźwiedziego - Czytaj więcej »
Kwiecień to najlepsza pora na czosnek niedźwiedzi. Teraz ma najdelikatniejsze, super smaczne listki, w maju gdy zakwitnie staje się już łykowaty i niejadalny. Warto włączyć go do diety, bo to istna wiosenna bomba witaminowa, a tradycyjny czosnek pod względem wartości odżywczych bije na głowę (więcej przeczytasz  tutaj ), bo to prawdziwy cud natury.

Czytaj więcej »

wtorek, 12 kwietnia 2016

Wątróbka drobiowa - panierowana

Wątróbka drobiowa - panierowana - Czytaj więcej »
Wątróbka - najchętniej jadana ze wszystkich podrobów, obecna w domowym menu i wielu restauracjach. Masz dylemat, czy wątróbka na pewno jest zdrowa? Oczywiście, jest bardzo zdrowa. W wątrobie odbywa się nautralizacja substancji toksycznych i wbrew obiegowym opiniom jest ona magazynem ale nie toksyn, tylko cennych substancji odżywczych.

Czytaj więcej »

poniedziałek, 11 kwietnia 2016

Sos tatarski - najprostszy

Sos tatarski - najprostszy - Czytaj więcej »
Sos tatarski to sos zimny na bazie majonezu z drobno pokrojonymi dodatkami: ziołami i warzywami marynowanymi w occie. Jest wiele odmian sosu tatarskiego. Polecam sos w wersji minimalistycznej i szybkiej do przygotowania. Jest wyborny i gęsty.

Czytaj więcej »

sobota, 9 kwietnia 2016

Rustykalna tarta z truskawkami i rabarbarem

Rustykalna tarta z truskawkami i rabarbarem - Czytaj więcej »
Czas na kolory w kuchni! Porzuć nudne już orzechy, jabłka, marcepany i sięgnij po pierwsze owoce jakie pojawiły się na straganach! Truskawki z hiszpańskich tuneli foliowych trudno porównać z pachnącymi sezonowymi krajowymi owocami, ale upieczone oszałamiają aromatem i zapachem. Tarta z truskawkami i pierwszym rabarbarem jest pyszna i kolorowa!

Czytaj więcej »

piątek, 8 kwietnia 2016

Pierś indycza faszerowana morelami i śliwką

Pierś indycza faszerowana morelami i śliwką - Czytaj więcej »
Mięso indycze pożądane jest w każdej zdrowej diecie. Liczba zwolenników ciągle rośnie, bo indycze mięso jest  i dietetyczne i lekkostrawne i super smaczne. Filet z indyka faszerowany suszonymi morelami i śliwkami to danie bardzo kolorowe i smakowite - idealne na świąteczny stół.

Czytaj więcej »

środa, 6 kwietnia 2016

Placuszki owsiane z wiśniową konfiturą

Placuszki owsiane z wiśniową konfiturą - Czytaj więcej »
Pyszne puszyste owsiane placuszki to idealny pomysł na romantyczne, niedzielne śniadanie we francuskim stylu. Poranny zapach kawy i placuszków rozchodzący sie po domu to przyjemność, której nie sposób się oprzeć.

Czytaj więcej »

wtorek, 5 kwietnia 2016

Hummus z bobu

Hummus z bobu - Czytaj więcej »
Pyszne, wiosenne smarowidło do chleba - hummus z bobu. Od dawna przymierzałam się do przygotowania tego smakowitego hummusu, ponieważ bób uwielbiam od zawsze.

Czytaj więcej »

niedziela, 3 kwietnia 2016

Sernik straciatella - dietetyczny

Sernik straciatella - dietetyczny - Czytaj więcej »
Sernik straciatella - pyszny, aksamitny, idealnie kremowy, po prostu rozpływający się w ustach. Delikatny, niezbyt słodki, z mnóstwem drobinek gorzkiej czekolady.

Czytaj więcej »

sobota, 2 kwietnia 2016

Rolada jarmużowa z papryką

Rolada jarmużowa z papryką - Czytaj więcej »
Roladą jarmużową z papryką żegnam tegoroczny sezon jarmużowy. Wpis może spóźniony, ponieważ jarmuż w stanie świeżym już od dawna jest nieosiągalny, ale mrożony jeszcze czeka na nas w ladach chłodniczych. Do przygotowania rolady użyłam właśnie mrożonego jarmużu.

Czytaj więcej »