poniedziałek, 29 stycznia 2018

Dieta przyspieszająca metabolizm - Tygodniowy jadłospis - zima

Dieta przyspieszająca metabolizm - Tygodniowy jadłospis - zima - Czytaj więcej »
Długo przymierzałam się do powtórki diety przyspieszającej metabolizm. Efekty diety utrzymywały się przez prawie cały rok, ale po świątecznych rozkoszach stołu czuliśmy się z mężem ociężali, a waga bardzo powoli wracała do "normalności". Postanowiłam trochę sobie pomóc i podkręcić metabolizm, zresztą autorka diety Haylie Pomroy twierdzi, że matabolizm jest jak ogień, trzeba dorzucać do pieca, żeby hulał. Skorzystałam z opcji powtórka - przypominacz, w której nie powtarzamy całego cyklu 28 dniowej diety, a tylko 1 tydzień.

Czytaj więcej »

niedziela, 28 stycznia 2018

Kotleciki z kurczaka i szpinaku. Dieta szybka przemiana. Faza III

Kotleciki z kurczaka i szpinaku. Dieta szybka przemiana. Faza III - Czytaj więcej »
Koleciki z kurczaka i szpinaku to jedne z najprostszych dań w diecie szybka przemiana. Zamiast szpinaku możesz dodać do mięsa batata, marchew lub np. startą dynię. Są smaczne, bardzo delikatne i soczyste. Posmakują każdemu. Wpisują się w III fazę diety na obiad lub kolację. Pyszne na ciepło i na zimno.

Czytaj więcej »

sobota, 27 stycznia 2018

Schab pomidorowo - kokosowy duszony z cebulą. Dieta szybka przemiana - faza III

Schab pomidorowo - kokosowy duszony z cebulą. Dieta szybka przemiana - faza III - Czytaj więcej »
Kolejna propozycja obiadu do diety - szybka przemiana w fazie III. Mięciutki, kruchy schab duszony w sosie pomidorowo - kokosowym z dodatkiem zeszklonej cebulki. Charakteru całości dodaje oregano. Wszystkim, poza dietą również polecam to danie. Połączenie mleka kokosowego z przecierem pomidorowym zamiast tradycyjnej śmietany jest nie tylko zdrowsze, ale daje niezwykły w smaku sos. Schabik smakuje obłędnie!

Czytaj więcej »

piątek, 26 stycznia 2018

Kokosowe curry z kurczaka i jarmużu. Dieta szybka przemiana. Faza III

Kokosowe curry z kurczaka i jarmużu. Dieta szybka przemiana. Faza III - Czytaj więcej »
Kolejne danie z diety przyspieszającej metabolizm dozwolne w fazie III. Idealne na obiad lub ciepłą kolację. Bardzo zimowe, syte i rozgrzewające. Przepyszne! Przepis podaję za autorką diety H. Pomroy, jedynie liście szpinaku podmieniłam jarmużem.

Czytaj więcej »

czwartek, 25 stycznia 2018

Pesto marchewkowe na kanapki. Dieta szybka przemiana - faza III

Pesto marchewkowe na kanapki. Dieta szybka przemiana - faza III - Czytaj więcej »
Pesto marchewkowe to wegańska pasta kanapkowa, składająca się z surowej marchewki, oliwy i pestek słonecznika. Świetnie się prezentuje i jest bardzo smaczna. Kolejny zdrowy dodatek na kanapki lub samodzielna przekąska w diecie przyspieszającej metabolizm. Dozwolna w fazie III.

Czytaj więcej »

środa, 24 stycznia 2018

Ciasteczka słonecznikowe, bez glutenu, bez cukru. Dieta szybka przemiana - faza III

Ciasteczka słonecznikowe, bez glutenu, bez cukru. Dieta szybka przemiana - faza III - Czytaj więcej »
Ciasteczka słonecznikowe, które skradły nasze serca od pierwszego kęsa. Są absolutnie genialne, w smaku przypominają słonecznikową chałwę. Aż trudno uwierzyć, że tak wygląda dieta. Są wspaniałą przekąską w III fazie diety. Ciastka bez glutenu, bez cukru posmakują na pewno wszystkim.

Czytaj więcej »

wtorek, 23 stycznia 2018

Pieczony pstrąg cytrynowo - tymiankowy. Dieta szybka przemiana - faza II

Pieczony pstrąg cytrynowo - tymiankowy. Dieta szybka przemiana - faza II - Czytaj więcej »
Pstrąg cytynowo-tymiankowy z piekarnika to kolejna smaczna propozycja na obiad w II fazie diety szybka przemiana. Ryba upieczona bez grama tłuszczu. Aromatyczna i pyszna dzięki cytrynie i tymiankowi. Możesz użyć każdego innego ziółka według smaku i stanu posiadania.

Czytaj więcej »

poniedziałek, 22 stycznia 2018

Dorsz w porach z pieczarkami - dieta szybka przemiana - faza II

Dorsz w porach z pieczarkami - dieta szybka przemiana - faza II - Czytaj więcej »
Dorsz na kołderce z pora i pieczarek to danie obiadowe z diety przyspieszającej metabolizm dla fazy II. Najtrudniejsze 2 dni diety, ponieważ 3 posiłki główne i 2 przekąski to tylko proteiny i warzywa. Bardzo lubimy ryby i tylko dlatego obiady z fazy II nie były dla nas katorgą. Danie przygotowane bez grama tłuszczu, a bardzo smaczne. Por z dodatkiem curry i imbiru jest lekko pikantny, bardzo aromatyczny, a z dodatkiem soczystego dorsza smakuje wyśmienicie.

Czytaj więcej »

niedziela, 21 stycznia 2018

Deser - mango+pestki granatu. Dieta szybka przemiana - faza I

Deser - mango+pestki granatu. Dieta szybka przemiana - faza I - Czytaj więcej »
Deser bez glutenu, bez jajek, bez cukru i tylko 2 składniki, czy to w ogóle możliwe? Możliwe! Słodkie, zmiksowane mango i strzelające pestki granatu to wszystko. Samo zdrowie, a jaka pycha!

Czytaj więcej »

sobota, 20 stycznia 2018

Filet kurczaka na jarmużu - dieta szybka przemiana - faza I

Filet kurczaka na jarmużu - dieta szybka przemiana - faza I - Czytaj więcej »
Kurczak na kołderce z jarmużu z kaszą gryczną to propozycja na pyszny i zdrowy obiad. Tak smakuje dieta przyspieszająca metabolizm!

Czytaj więcej »

piątek, 19 stycznia 2018

Jarmuż duszony z imbirem i papryką - dieta szybka przemiana - faza I, II, III

Jarmuż duszony z imbirem i papryką - dieta szybka przemiana - faza I, II, III - Czytaj więcej »
Jarmuż to prawdziwy superfood, ma niezwykłe właściwości odżywcze i zdrowotne dla naszego organizmu. Poza tym to jedyne dostępne przez całą zimę świeże warzywo prosto z ogrodu. Powinno znaleźć się w każdej zdrowej diecie. Jest tak naładowane składnikami odżywczymi, że nie ma potrzeby jedzenia jarmużu w nadmiarze. Szczególnie nadmierne spożycie niewskazane jest dla osób z niedoczynnością tarczycy, ponieważ w stanie surowym jarmuż powoduje upośledzenie wchłaniania jodu.

Czytaj więcej »

czwartek, 18 stycznia 2018

Czekoladowa owsianka z pomarańczami - dieta szybka przemiana

Czekoladowa owsianka z pomarańczami - dieta szybka przemiana  - Czytaj więcej »
Nieśmiertelna owsianka z wersji lux. Trudno uwierzyć, że to pyszne śniadanie wpisuje się w jakąkolwiek dietę, bo to nie dieta, a kulinarna rozpusta. Czekoladowa owsianka jest o wiele smaczniejsza od tej naturalnej, a dodatek kakao dodatkowo syci. Pomarańczę możesz podmienić każdym innym owocem z diety w fazie I: mango, granatem, ananasem... Śniadnie jest pyszne, nie trzeba być na diecie, by przygotować tą prostą owsiankę.

Czytaj więcej »

wtorek, 16 stycznia 2018

Makaron pomidorowy z maszynki

Makaron pomidorowy z maszynki - Czytaj więcej »
Maszynka do produkcji domowego makaronu to bardzo przydatny gadżet w kuchni. Makaronu na sklepowych półkach co prawda nie brakuje, ale orkiszowy ciągle jest rarytasem, a kolorowe makarony barwione są chemicznymi barwnikami. Kolorowy makaron bez trudu przygotujesz sam! A domowy wiadomo najlepszy! Ja proponuję przygotować tym razem kolorowy makaron - makaron pomidorowy. Ma wyrazisty smak i delikatny pomidorowy kolorek. Makaron barwią i dodają smaku zmiksowane suszone pomidory z dodatkiem przecieru pomidorowego.

Czytaj więcej »

niedziela, 14 stycznia 2018

Gratin z batatów

Gratin z batatów - Czytaj więcej »
Bataty (pataty, słodkie ziemniaki) są coraz bardziej popularne. Warto włączyć je do swojej diety, bo przewyższają pod względem wartości odżywczych i wartości zdrowotnych tradycyjne ziemniaki. Batat bogaty jest w składniki mineralne i witaminy, jest zasobnym źródłem karetonoidów, w tym poprawiającej wzrok luteiny i likopenu. To produkt bezpieczny dla diabetyków, ponieważ ma niski IG=54. Dla porówniania IG gotowanych ziemniaków wynosi 80. Gratin z batatów to świetny dodatek prawie do każdego drugiego dania.

Czytaj więcej »

piątek, 12 stycznia 2018

Saltimbocca alla romana z indyka

Saltimbocca alla romana z indyka - Czytaj więcej »
Saltimbocca alla romana (w dosłownym tłumaczenie salt`im bocca - skocz do ust!) to klasyk kuchni włoskiej. Sznycelki same wskakują do buzi z dwóch powodów - ich smakowitości i niewiekich rozmiarów. W oryginale to cieniutkie sznycelki cielęce spięte z plasterkiem szynki długodojrzewającej (np. parmeńskiej) i listkiem szałwii najpierw podsmażone na maśle, następnie duszone z dodatkiem białego, wytrawnego wina. Cielęcinę podmieniłam sznycelkami z indyka.

Czytaj więcej »

środa, 10 stycznia 2018

Efekty "diety przyspieszającej metabolizm" po roku

Efekty "diety przyspieszającej metabolizm" po roku - Czytaj więcej »
Prawie rok temu polecałam do przeczytania, a zainteresowanym do przetestowania dietę z książki Haylie Pomroy "Dieta przyspieszająca mateabolizm". Książkę zakupiłam i przeczytałam nie bez powodu, chciałam schudnąć parę kilogramów. Dietę odkładałam w czasie, trochę z lenistwa, trochę z obaw, ponieważ koleżanka, która dietę mi poleciła schudła więcej niż planowała i oczekiwała. Dla mnie, gdyby plan powiódł się w 100% oznaczałoby pozbycie się 10 kg, to stanowczo za dużo, nie o to mi chodziło. Z takiego ubytku wagi bardziej byłby zadowolny mój małżonek. Dietę stosowaliśmy razem z mężem w lutym 2017. Trwała 28 dni i w tym czasie jedliśmy 3 posiłki dziennie plus 2 przekąski wg zaleceń z książki.

Czytaj więcej »

poniedziałek, 8 stycznia 2018

Koktajle oczyszczające z buraczkiem i pestkami granatu

 Koktajle oczyszczające z buraczkiem i pestkami granatu - Czytaj więcej »
Koktajl z burakiem to solidna porcja witamin i soli mineralnych - prawdziwa bomba witaminowa. Właściwości buraków pozwalają nam oczyścić organizm z toksyn, a także korzystnie wpływają na zdrowie jelita grubego i wątroby, ponieważ ułatwiają eliminację metali ciężkich. Zwalczają wolne rodniki, wspomagają walkę z anemią. Burak posiada silne właściwości odkwaszające, zatem łagodzi problemy trawienne związane z nadkwasotą i zgagą. Dodatek pestek granatu czyni z koktajlu prawdziwy dopalacz. Granat ma wielką moc, to owoc z najwyższym potencjałem antyoksydacyjnym. Ponadto świetnie spala tłuszcz i usprawnia krążenie krwi. Buraczek to 38 kcal w 100 g, dlatego posiada także właściwości odchudzające.

Czytaj więcej »

sobota, 6 stycznia 2018

Karp w galarecie. Jak sklarować galaretę?

Karp w galarecie. Jak sklarować galaretę? - Czytaj więcej »
Karp w galarecie to bardzo smaczna przekąska. Sezon świąteczny co prawda minął, ale karp w galarecie może stanowić smaczny element zimnego karnawałowego bufetu lub po prostu wykwintną kolację. Koniecznie trzeba dodać przekąska bardzo zdrowa i dietetyczna. Karp należy do ryb średniotłustych, ale z przewagą pożądanych w zdrowej diecie nienasyconych kwasów tłuszczowych. Zawiera łatwo przyswajalne białko i witaminy B1, B6, B12, PP. To także dobre źródło składników mineralnych: fosforu, potasu, selenu, cynku, żelaza, siarki i magnezu.

Czytaj więcej »

czwartek, 4 stycznia 2018

Surówka z czerwonej kapusty pekińskiej

Surówka z czerwonej kapusty pekińskiej - Czytaj więcej »
Czerwona kapusta pekińska debiutuje na rynku. Jest nie tylko smaczna, ale i bardzo zdrowa, bo czerwone barwniki - antocyjany - to naturalne antyoksydanty. Przedstawiam odmianę Scarlette, o zielono-czerwonych liściach i czerwonej główce w środku. Druga odmiana ma czerwone liście i z zewnątrz i wewnątrz. Nowa odmiana jest pyszna, słodka, bez odrobiny goryczki, nie farbuje innych warzyw i nie traci na objętości. Z czerwonej kapusty pekińskiej przygotowałam bardzo smaczną surówkę. Jest lekka, winna i bardzo zdrowa, bo sos opiera się na klasycznym winegrecie. Świetny dodatek do prawie każdego dania obiadowego.

Czytaj więcej »

wtorek, 2 stycznia 2018

Biszkoptowa rolada bananowa

Biszkoptowa rolada bananowa - Czytaj więcej »
Biszkoptowa rolada to pyszny i bardzo łatwy do przygotowania deser, dużo łatwiejszy niż mogłoby się wydawać. Uwielbiam rolady, bo można tworzyć wciąż nowe kombinacje smakowe. Dzisiejszą przygotowałam z naprawdę niewyszukanych składników, ale nikt się jej nie oprze! Myślę, że banany lubią wszyscy! Puchaty biszkopt czekoladowy wypełniony wspaniałym kremem z mascarpone i bitej śmietany skrywa słodkie banany z sosem czekoladowym. Bez dokładki się nie obejdzie!

Czytaj więcej »