sobota, 28 kwietnia 2018

Najlepsza botwinka - na zakwasie, z czosnkiem niedźwiedzim - wegeteriańska

Najlepsza botwinka - na zakwasie, z czosnkiem niedźwiedzim - wegeteriańska - Czytaj więcej »
Botwinkę uwielbiam, dlatego wiosną i wczesnym latem to u mnie zupa niemal obowiązkowa. Botwina, czyli młode listki buraka ćwikłowego zawierają dużo witamin: żelaza, wapnia i ogrom antyoksydantów. Zupa z botwinki pobudza apetyt, odkwasza i odtruwa organizm. Według naukowców liście botwiny zawierają substancje o działaniu podobnym do estrogenów, czyli hormonów młodości, piękna i seksu. Lekka wiosenna zupka bez wywaru mięsnego, idealna dla wegeterian.

Czytaj więcej »

sobota, 28 kwietnia 2018

Drożdżowy placek z rabarbarem i kruszonką

Drożdżowy placek z rabarbarem i kruszonką - Czytaj więcej »
Najsmaczniejsze o tej porze to ciasto z rabarbarem. Dziś rabarbarowiec dla miłośników drożdżowych wypieków. Na kawałek drożdżowego z rabarbarem i chrupiącą kruszonką skusi się każdy, dlatego warto upiec go na dużej blaszce. Bardzo podzielne, a nadmiary idealnie nadają się do zamrożenia. Część mąki w kruszonce zastąpiłam mielonymi migdałami, ale smak kruszonki możesz modyfikować wg własnych upodobań smakowych. Idealne będą mielone, podprażone orzechy laskowe lub w zdrowszej wersji zmielone płatki owsiane. Składniki na ciasto (na blaszkę 36x45 cm): 440 g maki orkiszowej jasnej 200 ml maślanki w temp. pokojowej 3 łyżki cukru 1 jajko 60 g masła/oleju szczypta soli 30 g drożdży 800 g rabarbaru 2 garstki mrożonych malin/truskawek Składniki na kruszonkę: 150 g mąki orkiszowej jasnej +50 g mielonych migdałów 100 g masła 3 łyżki cukru cukier puder - do posypania Wykonanie: składniki na kruszonkę rozetrzeć między palcami, uformować w kulę, owinąć w folię spożywczą i umie

Czytaj więcej »

czwartek, 26 kwietnia 2018

Zielone szparagi i jogurtowy dip z czosnkiem niedźwiedzim

Zielone szparagi i jogurtowy dip z czosnkiem niedźwiedzim - Czytaj więcej »
Nareszcie są! Zielone szparagi, moje ulubione. Kuszą swoim smakiem i niebywale prostym sposobem przygotowania. Zielonych szpargów nawet nie trzeba obierać, odłamujemy tylko zdrewniałe końcówki. Nie będę przekonywać, że warto je jeść tylko zapraszam na smakowity wiosenny obiad -  zielone szparagi z młodymi ziemniaczkami, sadzonym jajkiem i przepysznym dipem jogurtowym z czosnkiem niedźwiedzim. Dip na bazie jogurtu doprawiony miodem i musztardą z posiekanymi listkami czosnku niedźwiedziego jest rewelacyjny, do tego bardzo fit.

Czytaj więcej »

wtorek, 24 kwietnia 2018

Pierogi ruskie - rolowane

Pierogi ruskie - rolowane - Czytaj więcej »
Pierogi ruskie robiłam w bardzo wielu wariantach. Ulubiony farsz ziemniaczanno-serowy wylądował już zawinięty w naleśnikach, w cieście francuskim, w pierogach pieczonych w piekarniku, dziś zapraszam na pierogi ruskie rolowane. Dużo mniej z nimi pracy niż tradycyjnie, mozolnie lepione, a efekt smakowy identyczny. Pomysł na te pierogi narodził się przy okazji robienia chorwackich struklji - rolowanych pierogów z serem. Cóż stoi na przeszkodzie, by do sera dodać ziemniaki i zrobić polską wersję rolowanych pierogów.

Czytaj więcej »

niedziela, 22 kwietnia 2018

Młoda kapusta zasmażana z boczkiem i koperkiem

Młoda kapusta zasmażana z boczkiem i koperkiem - Czytaj więcej »
Młoda kapusta pojawiła się już na straganach! To prawdziwy znak wiosny. Warto po nią sięgnąć, bo choć uważana za bardzo pospolite warzywo to prawdziwa bomba zdrowotna. Najczęściej przygotowujemy młodą kapustę ze śmietaną. Warto jednak odejść od rutyny i zrobić ją nieco odmiennie. Dziś zapraszam na kapuścianą ucztę - młoda kapusta zasmażana z boczkiemi koperkiem! Pycha!

Czytaj więcej »

piątek, 20 kwietnia 2018

Ciasto z rabarbarem i migdałową kruszonką

Ciasto z rabarbarem i migdałową kruszonką - Czytaj więcej »
Jest już rabarbar! Czas zatem upiec pierwsze ciasto z rabarbarem. Czy może być coś pyszniejszego wiosną? Ciasto jest proste, szybkie do przygotowania. Kwaskowaty rabarbar otulony mięciutkiem ciastem z migdałami smakuje wybornie! Ciasto jest wilgotne i bardzo aromatyczne idealne na wiosenny podwieczorek lub plenerową imprezkę! Do ciasta użyłam ciemniejszej, zdrowszej wersji mąki orkiszowej 1050, a cukier zastąpiłam ksylitolem.

Czytaj więcej »

środa, 18 kwietnia 2018

Golonka z indyka duszona w warzywach

Golonka z indyka duszona w warzywach - Czytaj więcej »
Mięso z indyka jest smaczne, zdrowe i niskokaloryczne, szczególnie polecane przez dietetyków. Nie potrzebuję jednak specjalnej zachęty, bo uwielbiam każda część z indora. Dziś polecam bardzo niedoceniane w kuchni podudzia z indyka. To tanie mięso i znacznie smaczniejsze od piersi, którą bardzo łatwo przesuszyć. Danie przygotowane z podudzi indyka, przyciętych na kształt wieprzowych golonek najlepiej zjeść w domowym zaciszu, bo niestety do zjedzenia trzeba zaangażować paluchy. Podudzia wyposażone są w bardzo twarde ścięgna. I to jedyny minus tego kawałka mięsiwa z indyka. Dziś zapraszam na indycze golonki duszone w warzywach - sycące i smakowite danie. Indyk uduszony w warzywach jest mięciutki, dosłownie rozpływa się w ustach, a sos jest bardzo aromatyczny.

Czytaj więcej »

poniedziałek, 16 kwietnia 2018

Warkocz orkiszowy na zakwasie

Warkocz orkiszowy na zakwasie - Czytaj więcej »
Warkocz na zakwasie to kwietniowa propozycja Ani z bloga " Kuchennymi drzwiami" . Jestem wiebicielką chałek, pachnącego i mięciutkiego słodkiego pieczywa. Różniste chałki już wypiekałam, na blogu zebrałam już niemałą ich  kolekcję. Jak do tej pory wszystkie piekłam na drożdżach. Dlatego ochoczo przystałam na upieczenie pierwszej chałki bez drożdży, chałki na zakwasie. Chałka jest nieco bardziej zwarta niż tradycyjna drożdżowa i ma leciutko kwaśnawy, zakwasowy posmak, ale zapewniam smakuje doskonale. Chałka z charakterem!

Czytaj więcej »

niedziela, 15 kwietnia 2018

Nowe pomysły na czosnek niedźwiedzi

Nowe pomysły na czosnek niedźwiedzi - Czytaj więcej »
To najlepszy jeszcze czas, by przygotować pyszności z udziałem czosnku niedźwiedziego.  Jeśli zastanawiasz się, czy warto - przeczytaj o jego super wartościach zdrowotnych  tutaj . Przekonaj się, że nie tylko szpinak świetnie barwi naleśniki na wiosenny zielony kolor. Czosnek nie tylko barwi, ale nadaje również lekko pikantnego smaku. Po przepis zapraszam tutaj . Białe szparagi podane z winegretem z dodatkiem czosnku niedźwiedziego smakują wyjątkowo dobrze.  Czosnek niedźwiedzi bardzo podkręci smak szpinaku, a jajko sadzone przygotowane na zielonej kolderce szpinakowo-czosnkowej jest pyszne. Jeśli posiadasz niwielką ilośc czosnku niedźwiedziego możesz go spożytkować do przygotowania charakternego masełka czosnkowego (przepis  tutaj ). Spaghetti przygotowane z pesto z czosnku niedźwiedziego i orzechów włoskich to najsmaczniesze pesto jakie przygotowałam. Smakuje absolutnie genialnie.  Jeśli zdobędziesz zielone listki, musisz koniecznie je zrobić. Z czosnku niedźwiedzi

Czytaj więcej »

piątek, 13 kwietnia 2018

Naleśniki zapiekane z ricottą i szpinakiem

Naleśniki zapiekane z ricottą i szpinakiem - Czytaj więcej »
Naleśniki podwójnie szpinakowe, bo zielone ciasto koloryzywane jest dodatkiem szpinaku, następnie posmarowane ricottą i obłożone duszonym szpinakiem z czosnkiem i gałką muszkatałałową, na koniec posypane parmezanem i zapieczone w piekarniku. Można użyć szpinaku mrożonego, ale zdecydowanie smaczniejsze są przygotowane ze świeżych zielonych listków.

Czytaj więcej »

środa, 11 kwietnia 2018

Wiosenne naleśniki szpinakowe. Przepis podstawowy

Wiosenne naleśniki szpinakowe. Przepis podstawowy - Czytaj więcej »
Wiosenne, cudownie zielone naleśniki kolorek zawdzięczają szpinakowi. Ten przepis udowadnia, że dania ze szpinakiem mogą być smaczne. Chlorofil zawarty w zielonych listkach szpinaku jest nie do przecenienia, dlkatego warto wykorzystać jego potencjał, szczególnie teraz wczesną wiosną. Naleśniki pomimo dodatku szpinaku są neutralne w smaku i świetnie są zarówno na wytrawnie jak i ze słodkimi dodatkami. Przepis jest uniwersalny, a naleśniki mięciutkie, cieńkie i bardzo elastyczne.

Czytaj więcej »

poniedziałek, 9 kwietnia 2018

Wiosenny koktajl oczyszczający ze szpinaku, kiwi i awokado

Wiosenny koktajl oczyszczający ze szpinaku, kiwi i awokado - Czytaj więcej »
Zielony koktajl to nie tylko napój, ale pełnowartościowy posiłek. Zielone warzywa to naturalne źródło chlorofilu, ważnych witamin i mikroelemntów. Chlorofil posiada silne właściwości oczyszczające krew, limfę i płyny wewnątrz komórkowe oraz wspomaga trawienie. Organizm pozbawiony toksyn  jest pełen sił witalnych i wigoru. Koktajl z dodatkiem zielonych warzyw jest lekkostrawny i pełen błonnika. To prawdziwy hit wśród wszystkich dbających o własne zdrowie i zdrowe odżywianie. Dzisiejszy koktajl jest podwójną bombą zdrowotną, ponieważ wodę mineralną zastąpiłam sokiem ściągniętym z brzozy.

Czytaj więcej »

sobota, 7 kwietnia 2018

Kotlety ziemniaczane

Kotlety ziemniaczane - Czytaj więcej »
Kotlety ziemniaczane to pyszna propozycja na prosty i tani obiad. Chrupiące z zewnątrz i mięciutkie w środku, za każdym razem, w zależności od dodatków, np. szpinaku, koperku, szczypiorku lub różnych innych przypraw mogą smakować inaczej.

Czytaj więcej »

środa, 4 kwietnia 2018

Grzanki francuskie z chałki orkiszowej

Grzanki francuskie z chałki orkiszowej - Czytaj więcej »
Grzanki francuskie to proste i pyszne śniadanie lub podwieczorek, z prostych składników, które znajdziesz w każdej lodówce. Podstawowym jest jednak czerstwa chałka. Rzadko pozostaje choć okruszek po domowym pieczeniu chałki, tym razem zawieruszył się kawałek i mogłam zrobić francuskie grzanki. Przepis podstawowy na najlepszą chałkę znajdziesz  tutaj . Przygotowanie grzanek polega na usmażeniu obtoczonych kawałków czerstwej chałki w roztrzepanych jajkach z mlekiem. Tak odświeżona chałka zyskuje "drugie życie"-  jest puszysta, mięciutka i ciepła jak ta prosto z piekarnika.

Czytaj więcej »