poniedziałek, 30 lipca 2018

Koktajl jagodowy z ananasem

Koktajl jagodowy z ananasem  - Czytaj więcej »
Na dobry start w nowy dzień/tydzień proponuję smoothie jagodowe z anansem. Koktajl jest pyszny, jeśli jeszcze nie znasz tego smaku, warto nadrobić zaległości. Sezon jagodowy w pełni, wykorzystaj w pełni zdrowotny potencjał czarnych kulek. Jagody mogą być świeże lub mrożone, ananas jednak powinien być dojrzały i soczysty, wtedy jest pełen smaku i słodyczy.

Czytaj więcej »

piątek, 27 lipca 2018

Jagodowy krem - puszek

Jagodowy krem - puszek - Czytaj więcej »
Jagody to letni przysmak wielu osób. Też nie wyobrażam sobie lata bez jagodzianek i pierogów z jagodami. Jagody jemy codziennie, najczęściej w śniadaniowych koktajlach. Walory zdrowotne są nie do przecenienia. Jagody jedzone na surowo zachowują wszystkie cudowne właściwości zdrowotne. Korzystaj, póki są na wyciągnięcie ręki!

Czytaj więcej »

wtorek, 24 lipca 2018

Fasolka szparagowa z pomidorową salsą

Fasolka szparagowa z pomidorową salsą - Czytaj więcej »
Sezon na fasolkę szparagową ciągle trwa i oby jak nadłużej. Uwielbiam każdą, tą z masełkiem i bułką tartą również, wyjadaną prosto z garnka bez omasty, ale nieustannie poszukuję nowych pomysłów. Dziś zapraszam na fasolkę z pomidorową salsą. Kolorowa i kapitalnie komponuje się smakowo z kwaskowatymi pomidorami. Salsa (czyli sos) to prosty dodatek zapożyczony z kuchni meksykańskiej.

Czytaj więcej »

sobota, 21 lipca 2018

Gryczane ciasto ze śliwkami. Przepis dla Helenki

Gryczane ciasto ze śliwkami. Przepis dla Helenki - Czytaj więcej »
Puszysty, słodki, pachnący wakacjami placek ze śliwkami. Okazuje się, że i ciasto może być pełne składników odżywczych, zamiast tuczących, pustych kalorii. Mąka gryczana i orkiszowa pełnoziarnista zastąpiły tradycyjną białą, a ksylitol cukier. Bardzo proste do przygotowania i super smaczne. Informacja dla sceptyków - ciasto nie ma absolutnie gryczanego posmaku!

Czytaj więcej »

czwartek, 19 lipca 2018

Dżem z czarnej porzeczki - fit

Dżem z czarnej porzeczki - fit - Czytaj więcej »
Spieszę z przepisem na dżem z czarnej porzeczki, mam nadzieję, że owoce są jeszcze osiągalne. To jedne z najzdrowszych owoców, pełne flawonoidów: min. antocyjanów, rutyny i kwercetyny o silnym działaniu antyoksydacyjnym. Czarne porzeczki to idelne owoce na domowe przetwory. Zawierają sporo pektyny. To rodzaj rozpuszczalnego błonnika, który sprawia, że dżem łatwo się zagęszcza.

Czytaj więcej »

wtorek, 17 lipca 2018

Udka kurczaka pieczone w sosie pomidorowo-paprykowym

Udka kurczaka pieczone w sosie pomidorowo-paprykowym - Czytaj więcej »
Udka z kurczaka to świetny surowiec na prosty i szybki obiad. Tym razem wykorzystałam udka bez skóry i kości. Po obsmażeniu na patelni zalałam mięso sosem pomidorowo-paprykowym (ostatni słoik z zimowych zapasów - po przepis zapraszam  tutaj )  i upiekłam w piekarniku. Pracy niewiele, a obiadek przepyszny.

Czytaj więcej »

niedziela, 15 lipca 2018

Rustykalna tarta migdałowa z wiśniami

Rustykalna tarta migdałowa z wiśniami  - Czytaj więcej »
Rustykalna tarta to bardzo proste kruche ciasto, nie potrzebujesz do niego nawet foremki. Wystarczy blacha z wyposażenia piekarnika. Moje ciasto jest ogromne, o średnicy ponad 30 cm. Dzisiejsza tarta jest pełna aromatycznych wiśni, midałowego kremu frangipane, dodatkowo rant i wnętrze tarty obsypałam płatkami migdałowymi. Ciasto przygotowałam z mąki orkiszowej wymieszanej pół na pół z mąką pełnoziarnistą. Zapraszam do przepisu na pyszne, letnie słodkości!

Czytaj więcej »

piątek, 13 lipca 2018

Dżem wiśniowy z amaretto

Dżem wiśniowy z amaretto  - Czytaj więcej »
Domowy dżem wiśniowy, wiadomo najlepszy. Bez żel-fixów, konserwantów i innych niechcianych dodatków. Jak co roku dżemy robię z ksylitolem - są bez cukru, a słodkie. Jeśli preferujesz zdrową, naturalną kuchnię ten przepis jest dla Ciebie. Jeśli jest Ci obojętne czym słodzisz przetwory, użyj po prostu cukru w proporcji do ksylitolu 1:1. Wiśnie to pyszne i bardzo aromatyczne owoce, a dżem przygotowany z samych wiśni ma wielu zwolenników. Smak można jeszcze dodatkowo podkręcić dodając i urozmaicić smak dżemu likierem migdałowym amaretto i płatkami  migdałowymi.

Czytaj więcej »

środa, 11 lipca 2018

Dorsz z patelni z tymiankiem - szybki obiad

Dorsz z patelni z tymiankiem - szybki obiad - Czytaj więcej »
Dorsz z patelni to bardzo prosty sposób na szybki obiad. Ryba smażona krótko jest bardzo soczysta. Delikatne mięso dorsza zamarynowane w soku z cytryny z dodatkiem aromatycznego tymianku smakuje znakomicie. Ryba nie musi być nudna, wystarczy dodatek tymianku, by danie nabrało innego wymiaru.

Czytaj więcej »

niedziela, 8 lipca 2018

Ciasto drożdżowe z truskawkami i morelami - proste, bez zaczynu

Ciasto drożdżowe z truskawkami i morelami - proste, bez zaczynu - Czytaj więcej »
Ciasto drożdżowe to najzdrowsze ze wszystkich domowych wypieków. Drożdże są dobrym źródłem witamin z grupy B. Jeśli nie potraktujesz ciasta lukrem to jednocześnie jedno z najmniej kalorycznych. Zamiast kalorycznych dodatków lepiej wykorzystać sezonowe owoce. Dzisiejsze z truskawkami i morelami smakuje wyśmienicie. Myślisz, że upieczenie ciasta drożdżowego wymaga jakiś specjalnych umiejętności? Nic bardziej mylnego, to naprawdę bardzo proste. Wymaga jedynie czasu, bo musi odpowiednio wyrosnąć. Nie muszisz robić zaczynu z drożdży i cukru i części mąki, absolutnie nie ma takiej potrzeby. Wystarczy drożdże upłynnić - rozmieszać z dwoma łyżkami lekko ciepłego mleka i w tej postaci wymieszać z pozostałymi składnikami podanymi w przepisie. To wszystko! Możesz to zrobić w misie robota planetarnego, mikserem ręcznym lub jeśli wolisz po prostu ręką.

Czytaj więcej »

piątek, 6 lipca 2018

Kotleciki jagnięce z kostką

Kotleciki jagnięce z kostką - Czytaj więcej »
Mięso jagnięce jest dietetyczne i lekkostrawne, wyróżnia się dużą wartością odżywczą. To jedno z najzdrowszych mięs dostępnych na rynku. W jagnięcie w dużych ilościach występuje kwas linolowy, mający właściwości antyutleniające, tym samym hamuje procesy powstawania nowotworów. Mięso jagnięce bogate jest również w zbawienne dla naszego zdrowia kwasy orotowe, poprawiające funkcjonowanie wątroby i spowalniające procesy starzenia. To mięso bogate w białko, w witaminy z grupy B, pełne cynku i żelaza. Mięso jagnięce jest wyjątkowo delikatne, soczyste i bardzo smaczne,  niewątpliwie rarytas pośród mięs. To moje pierwsze spotkanie z jagnięciną. Mogę tylko żałować, że tak długo ociągałam się z kupnem tego wyjątkowego mięsa. Od pierwszego kęsa to mój absolutny fawortyt. Odpowiednio długo zamarynowane jest pyszne, a kotleciki przygotujesz migiem. Idealne na letniego grilla lub do przygotowania na grillowej patelni. Składniki: mostek jagnięcy 600 g oliwa 4 łyżki czosnek 2 ząbki roz

Czytaj więcej »

środa, 4 lipca 2018

Chlebek bananowy z czereśniami - fit i wege

Chlebek bananowy z czereśniami - fit i wege - Czytaj więcej »
Chlebek bananowy, a właściwie najprostsze ciasto jakie można upiec. Bez miksera, bez ubijania, wystarczy łyżka lub szpatułka do wymieszania suchych składników z mokrymi. Bajecznie proste i bardzo smakowite, mięsiste i wilgotne. Najczęściej przypominam sobie o bananowym chlebku, gdy mam na stanie przejrzałe banany. To właśnie najlepszy przepis na wykorzystanie zapominanych, z czarnymi plamkami, bardzo dojrzałych bananów. Takie mają najwięcej słodyczy. Dzisiejszy chlebek jest bez dodatku jajek, słodycz płynie z bananów i ksylitolu, a do upieczenia użyłam pełnoziarnistej mąki orkiszowej, pełnej błonnika.

Czytaj więcej »

poniedziałek, 2 lipca 2018

Chrupiące udka kurczaka z pieczarkami

Chrupiące udka kurczaka z pieczarkami - Czytaj więcej »
Pieczone udka kurczaka to szybki i prosty sposób na pyszny obiad. Niewiele się napracujesz, a jak smakuje taki obiadek. Mięso kurczaka jest lekkostrawne, zawiera dużo bardzo dobrze przyswajalnego białka. Dodatkowo udka z kurczaka to spora dawka witaminy B2 i cynku. Udka upieczone w piekarniku są soczyste, a skórka chrupiąca. Tak przygotowane mięso będzie na pewno zdrowsze. Do zamarynowania mięsa zamiast gotowych mieszanek użyj własnej (przepis na blogu )

Czytaj więcej »