środa, 5 września 2018

Krakersy z siemienia lnianego - super fit


Super fit krakersy i do tego nieziemsko zdrowe. Krakersy z siemienia lnianego, nie licząc dodatku wody, praktycznie są z jednego składnika.
Idealne solo, lub do pochrupania przed tv, idealny dodatek do past, hummusów, sałatek i do lunch boxów.
Są super chrupiące, fenomenalne, a przepis oczaruje Cię swoją prostotą.

Bezglutenowe krakersy z siemienia lnianego są nie tylko dla preferujących zdrową kuchnię. Siemię lniane to kopalnia składników zdrowotnych, głównie kwasów omega-3, zatem nieodzowne w każdej diecie.

Składniki:

1 szklanka nasion siemienia lnianego
1/2 szklanki wody
1/3 łyżeczki soli

Wykonanie:

  • siemię lniane zmielić w młynku do kawy, dość drobno 
  • zmielone siemię przy pomocy łyżki wymieszać z wodą i solą
  • ciasto rozwałkować na cienki placek, około 2 mm. Rozwałkowałam na papierze do pieczenia pod folią spożywczą. Nożem do pizzy pociąć ciasto na kawałki
  • piec w 180`C około 25-30 minut. Czas pieczenia uzależniony jest od grubości krakersów. Po upieczeniu zostawić krakersy do wystudzenia w uchylonym piekarniku. Przestudzone połamać wg wcześniej zaznaczonych linii 
  • przechowywać w zamkniętej puszce nawet do 3 tygodni
                                                                  SMACZNEGO !

Uwagi: Nie są zybyt chrupiące? Może za grubo rozwałkowałaś, nie martw się tylko jeszcze raz wsuń               je do piekarnika i dosusz!



2 komentarzy

  1. Super,tylko kwasy omega znikną w wysokiej temperaturze

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ano znikają, tak samo jak podczas smażenia ryby:) Można suszyć je w temperaturze 40°C, tylko nie wiem ile by to trwało. Na pocieszenie taki krakersik to mnóstwo antyoksydanzów i dobra miotełka dla jelit. Na pewno zdrowszy od sklepowego badziewia:)

      Usuń

Spodobał Ci się przepis? Możesz go skomentować i podzielić się ze znajomymi. Komentarze bardzo mnie motywują:) Pozdrawiam!