czwartek, 29 listopada 2018

Ossobucco alla milanese - gicz cielęca duszona w warzywach

Ossobucco alla milanese - gicz cielęca duszona w warzywach - Czytaj więcej »
Ossobucco alla milanese to tradycyjne włoskie danie z mediolańskiej kuchni, a wywodzące się z Lombardii. Osso buco - dosłownie oznacza kość z dziurką. Gicz cielęca pokrojona w grube 4-5 cm plastry to główny składnik dania. Mięso obtacza się w mące, obsmaża na maśle, następnie podlewa białym winem oraz bulionem i dusi w piekarniku z warzywami (cebula, seler naciowy, marchew, fenkuł, pomidory). Danie serwuje się z gremolatą przygotowaną z drobno posiekanej zielonej pietruszki, czosnku i skórki cytrynowej.

Czytaj więcej »

poniedziałek, 26 listopada 2018

Brukselka z pieczarkami z patelni

Brukselka z pieczarkami z patelni - Czytaj więcej »
Brukselka z pieczarkami smakuje wybornie. Wiem, że niestety nie wszyscy uwielbiają te super zdrowe mini kapustki. My uwiebiamy i na moim blogu znajdziesz wiele smakowitych przepisów z brukselką (patrz etykiety - brukselka). Do kolekcji dołączam nowy przepis, który szczególnie polecam brukselkowym sceptykom celem oswojenia. Brukselka z pieczarkami może być smacznym, zimowym dodatkiem do drugiego dania lub z ulubioną kaszą stanowić smaczny, syty posiłek wegeteriański.

Czytaj więcej »

sobota, 24 listopada 2018

Chipsy z jabłek

Chipsy z jabłek - Czytaj więcej »
Chipsy z jabłek to kapitalna alternatywa dla kalorycznych, wysoko przetworzonych chrupków i sklepowych chipsów. By najpełniej skorzystać z prozdrowotnych walorów suszonych owoców i cieszyć się ich dobrym smakiem, najlepiej samodzielnie zrobić chipsy. Odpowiednio ususzone jabłka to niezwykle zdrowa przekąska, bogata w związki obecne w świeżych owocach: błonnik, witaminy C, E, K, B2, B3,, B6, miedź, żelazo, magnez, fosfor, mangan, kwas jabłkowy, kwercetynę. Po odparowaniu wody substancje te ulegają zagęszczeniu. Suszone jabłka, jako skoncentrowane źródło węglowodanów dostarczają stosunkowo dużo kalorii, bo koło 250-300 w 100 g. Nie trzeba jednak ich unikać w dietach redukcyjnych, ponieważ dzięki wysokiej zawartości błonnika i niskiemu IG ułatwiają odchudzanie.

Czytaj więcej »

piątek, 23 listopada 2018

Pasta chrzanowa z makreli

Pasta chrzanowa z makreli - Czytaj więcej »
Lubicie pasty do chleba? Ta z makreli jest chyba najpopularniejsza i każdy ma swoją ulubioną wersję. Też bardzo ją lubię i często modyfikuję przepis. Dzisiejsza to pochwała prostoty - makrela, kremowy serek i chrzan własnej roboty, dlatego jest tak pyszna i aromatyczna. Jedna z najprostszych i koniecznie do przygotowania. Polecam! Składniki: 1 wędzona makrela 100-120 g kremowego serka 2-3 łyżki domowego chrzanu (z  tego  przepisu) sól, pieprz Przygotowanie: makrelę pozbawić skóry i ości kawałki makreli rozgnieść widelcem, wymieszać z serkiem. Dodać chrzan wg własnych upodobań smakowych ewentualnie dosolić i oprószyć pieprzem podawać schłodzoną w lodówce                                                                   SMACZNEGO !                                                                     

Czytaj więcej »

środa, 21 listopada 2018

Domowy chrzan tarty - super fit

Domowy chrzan tarty  - super fit - Czytaj więcej »
O przewadze domowego chrzanu nie muszę nikogo przekonywać. Jest pyszny i bajecznie prosty do przygotowania. Ten biały korzeń kupisz za niewielkie pieniądze, warto się z nim zaprzyjaźnić szczególnie teraz, bo to naturalny antybiotyk. Ma silne działanie antybakteryjne i przeciwwirusowe, dlatego  szczególnie teraz powinien znaleźć się w naszej diecie, bo wzmacnia odporność organizmu.

Czytaj więcej »

poniedziałek, 19 listopada 2018

Bułki orkiszowe z biboszem. Listopadowa piekarnia

Bułki orkiszowe z biboszem. Listopadowa piekarnia - Czytaj więcej »
Do listopadowj piekarni Amber z bloga  Kuchennymi drzwiami  wybrała bułki z biboszem. Zainspirowana przepisem Agnieszki z bloga Bochen chleba zachęciła do upieczenia wspaniałych bułek wielu domowych piekarczyków, mnie również. Oryginalny przepis pochodzi z bloga Lutza  Plötzblog , a bułki tam zaprezentowane wyglądają tak zjawiskowo, że od razu wiedziałam - piekę.  I choć moim daleko do oryginału, bułki bardzo nam smakowały. Kapitalnie chrupiąca skórka i puszyste wnętrze.

Czytaj więcej »

niedziela, 18 listopada 2018

Szarlotka pełnoziarnista z dynią - fit

Szarlotka pełnoziarnista z dynią - fit - Czytaj więcej »
Szarlotka z dynią to mega pyszne, jesienne ciacho. Ponieważ jabłecznik to ulubiony jesienno-zimowy wypiek, dlatego warto pokusić się o małe urozmaicenie. Dodatek dyni to bardzo trafiony pomysł, bo nie tylko dodał koloru, ale i wzbogacił ciasto w składniki odżywcze. Ciasto jak wszystkie inne na moim blogu upiekłam z mąki orkiszowej, ponadto dodatek mąki orkiszowej pełnoziarnistej to zwiększona porcja błonnika. Bez wyrzutów sumienia możesz zajadać moją szarlotkę.

Czytaj więcej »

piątek, 16 listopada 2018

Racuchy z marchewki

Racuchy z marchewki - Czytaj więcej »
Pulchniutkie, smaczne racuchy to znakomity obiad lub podwieczorek nie tylko dla najmłodszych. Dzisiejsze marchewkowe z dodatkiem orzechów włoskich idealnie wpisują się w jesienne klimaty. Marchewkowe racuszki rozpływają się w ustach i znikają w oka mgnieniu. Przygotujesz je w kilka minut ze składników, które na pewno masz na stanie.

Czytaj więcej »

środa, 14 listopada 2018

Dyniowe rollsy cynamonowo-czekoladowe

Dyniowe rollsy cynamonowo-czekoladowe - Czytaj więcej »
Pyszne drożdżowe bułeczki na wzór cynamonowych rollsów w jesiennym wydaniu - z dodatkiem puree z dynii. Dzięki dyniowemu dodatkowi zawijańce mają nie tylko cudny pomarańczowy kolor, ale są mięciutkie i bardzo puszyste oraz dłużej zachowują świeżość. Bułeczki upiekłam ze zdrowszej mąki orkiszowej, a połowę stanowi bogata w błonnik mąka pełnoziarnista. Wnętrze bułeczek - cynamon i czekolada zadowolą wszystkich łasuchów. Idealne na drugie śniadanie jak i do popołudniowej kawki. Bułeczki są pyszne, bardzo polecam! Składniki: 400 g mąki orkiszowj (jasnej z pełnoziarnistą pół na pół) 120 g puree z dynii 1 jajko 80 ml mleka 60 g masła 2-3 łyżki cukru/miodu 25 g drożdży 1/2 łyżeczki soli nadzienie: 100 g czekolady 3 łyżki masła 2 łyżeczki cynamonu + mleko do posmarowania Przygotowanie: puree z dynii przygotować wg  tego  przepisu drożdże rozmieszać z 1 łyżką mleka do upłynnienia w rondelku podgrzać mleko z masłem wszystkie składniki na ciasto umieścić w misie robo

Czytaj więcej »

poniedziałek, 12 listopada 2018

Ciasto dyniowe znakomite. Proste, bez miksera. Wege

Ciasto dyniowe znakomite. Proste, bez miksera. Wege - Czytaj więcej »
Ciasto dyniowe po prostu znakomite. Jeśli tylko masz przygotowane dyniowe puree w lodówce zrobisz je błyskawiczne. Dziecinnie proste, bo wystarczy łyżką wymieszać składniki i do piekarnika. Upieczone bez jajek, a niesamowicie pulchne i bardzo delikatne, z dodatkiem żurawiny i czekolady.

Czytaj więcej »

sobota, 10 listopada 2018

Filety z kaczki z pomarańczowym sosem

Filety z kaczki z pomarańczowym sosem - Czytaj więcej »
Kaczka obok gęsiny to najszlachetniejszy rodzaj mięsa drobiowego. Charakteryzuje się dużą ilością białka, stanowi także znakomite źródło fosforu, żelaza, potasu i witamin z grupy A, B i E. I choć zawiera mniej tłuszczu niż mięso czerwone, do dietetycznych  niestety nie należy. Zawiera go dużo więcej niż mięso kurze, czy indycze. Jest jednak lekkostrawne i łatwo przyswajalne, szczególnie polecane osobom z niską odpornością. Podczas pieczenia zachowuje soczystość i kruchość, to świetne urozmaicenie jesieno-zimowej diety. Szczególnie polecam uwadze filety z kaczki, na pyszny, wyjątkowo wykwintny obiad.

Czytaj więcej »

czwartek, 8 listopada 2018

Zupa kalafiorowa z topinamburem Michaela Mosleya

Zupa kalafiorowa z topinamburem Michaela Mosleya - Czytaj więcej »
Zupa kalafiorowa z topinamurem to idealna jesienna zupa, pyszna, sycąca i o wyjątkowym smaku. Kalafior to dobre źródło witaminy C. Zawiera też związki stymulujące wydzielanie odtruwających enzymów. Z kolei w topinamburze jest mnóstwo przyjaznej dla naszych jelit inuliny. Inulina to prebiotyk, który stymuluje wzrost, korzystnej mikroflory jelit, poprawiając odporność organizmu. Topinambur to delikatno - słodki smak, a jednocześnie jest rześki i soczysty.

Czytaj więcej »

wtorek, 6 listopada 2018

Koktajl z topinamburem (bogactwo inuliny)

Koktajl z topinamburem (bogactwo inuliny) - Czytaj więcej »
Topinambur, znany również pod nazwą słonecznik bulwiasty, karczoch jerozolimski lub ziemna gruszka - całkiem zapomniane warzywo wraca do łask. Niegdyś traktowany głównie jako jedzenie dla ubogich, dziś uchodzi za warzywo eksluzywne. Tylko się cieszyć, bo to prawdziwa skarbnica witamin i minerałów. Jest uniwersalny, można go piec, gotować oraz spożywać na surowo. Piekłam już topinambur, był całkiem smaczny, ale najbardziej smakował nam nam na surowo - (przepis na surówkę  znajdziesz tu ). Topinambur to jedno z najbogatszych źródeł inuliny.  Zawarta w bulwach topinamburu inulina wraz z błonnikiem i pektynami pomaga odtruć organizm wiążąc szkodliwe związki przyspieszając ich wydalanie. Doskonale reguluje pracę układu pokarmowego.

Czytaj więcej »

niedziela, 4 listopada 2018

Amerykańska szarlotka - Apple pie

Amerykańska szarlotka - Apple pie - Czytaj więcej »
Przepyszna szarlotka, z małą ilością ciasta, za to z ogromną ilością jabłek. Nadzienie jabłkowe aromatyzowane jest wanilią, tym razem bez dodatku cynamonu. Smak winno-kwaskowatych jabłek po prostu obłędny. Użyłam koksy pomarańczowej. Ciasto nie wymaga wcześniejszego podpiekania i jest bez dodatku jajek. Prosta, wspaniała, koniecznie do upieczenia!

Czytaj więcej »

piątek, 2 listopada 2018

Kotlety mielone z indyka z dynią

Kotlety mielone z indyka z dynią - Czytaj więcej »
Uwielbiamy kotleciki mielone, oczywiście te przygotowane w domu. Prosty, smaczny i tani obiad. Kotlety będą jeszcze bardziej ekonomiczne, gdy wzbogacisz je dodatkiem warzyw lub grzybów. Te z pieczarkami znajdziesz  tutaj , z dodatkiem buraka  tu  lub z dodatkiem włoskiej kapusty  tu . Dzisiejsze w jesiennym wydaniu są z dodatkiem dyni. Pyszne, pulchne, a dzięki dodatkowi dynii mają dużo więcej walorów zdrowotnych.

Czytaj więcej »