czwartek, 28 lutego 2019

Zakręcona wuzetka

Zakręcona wuzetka - Czytaj więcej »
Ciasto WuZetka - polski klasyk, zawsze pięknie się prezentuje i nikt nie odmówi kawałeczka. Czekoladowy biszkopt ze śmietanowym nadzieniem to ponadczasowe połączenie smaków.

Czytaj więcej »

środa, 27 lutego 2019

Łopatka jagnięca z piekarnika - uczta smaków

Łopatka jagnięca z piekarnika - uczta smaków - Czytaj więcej »
Jagnięcina to jedno z najzdrowszych mięs szkoda, bo trudno osiągalne i stosunkowo drogie. Jest delikatne, soczyste i bardzo smaczne. Prawdziwi koneserzy zachwycają się jego smakiem. Wystarczy raz skosztować, by przyłączyć się do ich grona. To nie tylko smak ale i wartości odżywcze i zdrowotne powinny skłonić do rozejrzeniem się za tym rarytasem. Dietetyczne, lekkostrawne, z wysoką zawartością białka i kompletem aminokwasów, a to nie wszystko. Jagnięcina zawiera kwas linolowy i orotowy o silnym działaniu antynowotworowym. Czy wiesz, że owce są jedynymi z nielicznych ssaków, które nie zapadają na choroby nowotworowe?

Czytaj więcej »

poniedziałek, 25 lutego 2019

Koktajl z kaszą jaglaną, marchewką i dynią

Koktajl z kaszą jaglaną, marchewką i dynią - Czytaj więcej »
Koktajl z kaszą jaglaną to smaczna i super zdrowa propozycja na śniadanie. W naszej codziennej diecie dominują pokarmy kwasotwórcze (pieczywo, nabiał, mięso, czarna kawa, słodycze), a ma to niebagatelny wpływ na naszą gospodarkę kwasowo-zasadową. Aby zachować zdrowie i równowagę kwasowo-zasadową powinniśmy zwiększyć w naszej diecie produkty zasadotwórcze. Kasza jaglana jest cudownie zasadotwórcza i pomoże utrzymać zdrowie w dobrej kondycji. Dzięki zasadowemu odczynowi umożliwia naturalne oczyszczanie organizmu z toksyn. To bogactwo składników mineralnych, jest lekkostrawna i nie zawiera glutenu. Przyspiesza przemianę materii, a zatem ułatwia odchudzanie. Idealna w sezonie zimowym, ponieważ usuwa nadmiar śluzu z organizmu. Dzięki temu szybciej skończy się katar i kaszel. Poza tym ma właściwości antywirusowe i rozgrzewające, co może znacznie skrócić czas infekcji.

Czytaj więcej »

sobota, 23 lutego 2019

Torcik marchewkowy z kremem z mango

Torcik marchewkowy z kremem z mango - Czytaj więcej »
Torcik marchewkowy to zdrowsza wersja tortu, biszkopt upieczony z dodatkiem marchewki na pewno ma więcej wartości odżywczych niż ten tradycyjny, bez jej dodatku. Ten jest wyjątkowo lekki i puszysty, w niczym nie przypomnina ciężkich, mocno wilgotnych ciast marchewkowych. Przełożony kremem przygotowanym na bazie serka mascarpone i bitej śmietany z dodatkiem puree z mango. Niezbyt słodki, lekki i bardzo smakowity. Spód torciku stanowi cienki blat kruchego ciasta o smaku ciasteczek Digestive.

Czytaj więcej »

czwartek, 21 lutego 2019

Dorsz na parze w indyjskim sosie i pak-choi

Dorsz na parze w indyjskim sosie i pak-choi - Czytaj więcej »
Zdrowy posiłek nie musi być nudny. Zapraszam na dorsza duszonego na parze w aromatycznym sosie kokosowym na indyjską nutę z dodatkiem pak-choi. Lekki, pyszny i dietetyczny obiad dla miłośników ryb i dbających o linię. Obiad z serii błyskawicznych. Rybę dusisz w parowniku równocześnie z kapustą dosłownie 6 minut. W międzyczasie pozostaje przygotowanie sosu i wyłożenie obiadu. Sos smakuje absolutnie obłędnie, bardzo polecam!

Czytaj więcej »

wtorek, 19 lutego 2019

Pączusie serowe - mini (Quarkbällchen)

Pączusie serowe - mini (Quarkbällchen) - Czytaj więcej »
Pączusie serowe są bardzo proste do przygotowania. Przymierzałam się do przepisu od dawna, bardzo byłam ciekawa ich smaku. Smak jest niestety proporcjonalny do nakładu pracy, czyli takie sobie. Zjadliwe tylko na ciepło, bezpośrednio po przygotowaniu, dlatego nie ma sensu robić ich w większej ilości na zapas.

Czytaj więcej »

poniedziałek, 18 lutego 2019

Surówka z pasternaku i jabłka

Surówka z pasternaku i jabłka - Czytaj więcej »
Pasternak z wyglądu podobny do piertuszki, jednak zupełnie odmienny w smaku. Delikatny, słodkawy, lekko anyżkowy to prawdziwa bomba witaminowa, dlatego warto wykorzystać jego zdrowotny potencjał. Pasternak to doskonały materiał na super szybką surówkę. Ze słodko-kwaśnym jabłkiem i sosem jogurtowym smakuje wyśmienicie.

Czytaj więcej »

sobota, 16 lutego 2019

Zimowy koktajl z pasternakiem

Zimowy koktajl z pasternakiem - Czytaj więcej »
Pasternak to delikatne w smaku i naszpikowane wartościami odżywczymi warzywo, które nie należy niestety u nas do najpopularniejszych. w Niemczech jest bardzo popularny i dużo łatwiej go kupić niż pietruszkę. Warto włączyć je do diety, szczególnie w wersji na surowo. Pasternak jest bogaty w witaminę C, A, E i witaminy z grupy B. To dobre źródło potasu, żelaza i wapnia i fosforu. Reguluje matabolizm i usprawnia pracę jelit oraz zapewnia uczucie sytości dzięki sporej zawartość błonnika.

Czytaj więcej »

czwartek, 14 lutego 2019

Bitki schabowe we włoskim sosie pomidorowym z kaparami

Bitki schabowe we włoskim  sosie pomidorowym z kaparami - Czytaj więcej »
Bitki schabowe do smaczny, pożywny, prosty obiad dla całej rodziny. Sos pomidorowy z dodatkiem aromatycznych kaparów i oregano posmakuje nie tylko miłośnikom włoskiej kuchni. W sezonie możesz użyć dojrzałych w słońcu pomidorów, teraz posiłkowałam się włoskim pomidorami z puszki. Kruchy, mięciutki schab doskonale smakuje z kluskami, kaszą lub ziemniaczanym puree.

Czytaj więcej »

wtorek, 12 lutego 2019

Domowe napoleonki

Domowe napoleonki  - Czytaj więcej »
Napoleonki, w niektórych regionach zwane kremówkami to tradycyjny i ponadczasowy wypiek. Ciasto składa się z dwóch blatów ciasta francuskiego przełożonego gęstą masą budyniową. Nigdy specjalnie nie przepadałam za napoleonkami, szczególnie za kitłowatą masą budyniową. Moje napoleonki natomiast mogę śmiało nazwać królewskimi, bo tak właśnie smakują. Wersja nieco uproszczona i mniej czasochłonna, ponieważ użyłam gotowego ciasta francuskiego. Ciasto przełożyłam nie budyniem, a kremem budyniowym - lekkim, puszystym, aksamitnym, po prostu przepysznym. I choć ciastka nie są fit, bez dokładki się nie obędzie.

Czytaj więcej »

niedziela, 10 lutego 2019

Prosty krem budyniowy do tortów i nie tylko

Prosty krem budyniowy do tortów i nie tylko - Czytaj więcej »
Prosty, uniwersalny, pyszny krem budyniowy, niezastąpiony do domowych wypieków. Krem budyniowy jest bardzo puszysty, aksamitny, nie za słodki i bardzo łatwy do przygotowania. Ma wiele zastosowań: do tortów, tart, rolad, babeczek, eklerków, ptysi lub napoleonek. Krem przygotowuję na gotowym budyniu w proszku, lista składników jest tu krótka i nie w niej nic z "E", a znacznie skraca czas przygotowania. Ważne jest użycie dobrego, prawdziewgo masła o zawartości 82% tłuszczu.

Czytaj więcej »

piątek, 8 lutego 2019

Pieczone bataty z piekarnika

Pieczone bataty z piekarnika - Czytaj więcej »
Bataty - słodkie ziemniaki w ciekawy i smaczny sposób urozmaicają codzienne posiłki. To dużo zdrowsza wersja popularnych ziemniaków. Ponoć przewyższają je ilością składników odżywczych o 50%. Bataty należą do warzyw skrobiowych, które są niezwykle sycące i stanowią dobre źródło energii. Naładowane są beta-karotenem, któremu zawdzięczają swój intensywny pomarańczowy kolorek. To najbogatsze źródło beata-karotenu, zawierają go dużo więcej niż popularna marchewka, dlatego są szczególnie polecane osobom ze słabym wzrokiem. O dobry wzrok zadba również likopen, którym  bataty są przepełnione. Spora ilość błonnika usprawnia pracę jelit i pozwala pozbyć się zaparć. To skarbnica witamin, składników mineralnych (zawierają nawet jod!) i cennych polifenoli o działaniu antyoksydacyjnym, co sprawia, że korzystnie wpływają na na walkę z upływającym czasem oraz szkodliwym działaniem wolnych rodników na nasz organizm.

Czytaj więcej »

środa, 6 lutego 2019

Drożdżowe bułeczki z jarmużem i orzechami (bez laktozy)

Drożdżowe bułeczki z jarmużem i orzechami (bez laktozy) - Czytaj więcej »
Drożdżówki w wersji wytrawnej z niebanalnym nadzieniem, ponieważ do przygotowania farszu wykorzystałam zimowy superfood - jarmuż. Bułeczki dodatkowo obsypałam orzechami włoskimi. Są mięciutkie, puszyste, zakręcone inaczej niż zwykle i bardzo smaczne. Tradycyjne mleko krowie zastąpiłam w bułeczkach mlekiem kokosowym, zatem są bez laktozy. Do wypieku użyłam mąki orkiszowej jasnej w połączeniu z pełnoziarnistą. Same zalety!

Czytaj więcej »

poniedziałek, 4 lutego 2019

Surówka z białej rzodkwi z mango - fit

Surówka z białej rzodkwi z mango - fit - Czytaj więcej »
Biała rzodkiew to świetna baza do przygotowania zimowej surówki. Czaruje pięknym, śnieżnobiałym kolorem, jest pełna pikanterii i świeżości, a przy tym zaskakująco zdrowa. Kształtem przypomina wyrośniętą pietuszkę. Jest znacznie delikatniejsza w smaku od czarnej rzepy. Jest pełna błonnika, który ułatwia ochudzanie i polepsza perystaltykę jelit oraz obniża poziom cukru we krwi. Należy do produktów o niskim IG jest więc polecana wszystkim diabetykom i tym, którzy chcieliby zdrowo schudnąć (g to 16 kcal). Ma działanie przeciwzapalne, bakteriobójcze, żółciopędne, oczyszcza z toksyn. Biała rzodkiew to bogactwo soli mineralnych, witaminy C i witamin z grupy B.

Czytaj więcej »

sobota, 2 lutego 2019

Zielone szpecle (spätzle) jarmużowe

Zielone szpecle (spätzle) jarmużowe - Czytaj więcej »
Szpecle to nic innego jak proste, niemieckie  kluski kładzione, szczególnie popularne w kuchni bawarskiej i tyrolskiej. Są mięciutkie i bardzo smaczne, nie ukrywam to mój absolutny faworyt kuchni niemieckiej. Są idealnym dodatkiem do dań mięsnych i warzywnych, do zup lub do serwowania jako samodzielne danie. Lubię kolorowe makarony i wykorzystuję do ich barwienia sezonowe warzywa.

Czytaj więcej »

piątek, 1 lutego 2019

Dyniowe curry z papryką i jarmużem

Dyniowe curry z papryką i jarmużem  - Czytaj więcej »
Dyniowe curry z papryką i jarmużem przygotujesz w 30 minut. To prosty, szybki, rozgrzewający i bardzo kolorowy obiad lub kolacja. Zima to ciągle czas dynii i warto wykorzystać jej zdrowotny potencjał. Warzywa na mleczku kokosowym z dodatkiem przyprawto prawdziwa pycha!

Czytaj więcej »