wtorek, 30 lipca 2019

Kurczak z solanki

Kurczak z solanki - Czytaj więcej »
Udka z kurczaka to prosty i smaczny obiad. Mięso zamarynowane wcześniej w solance smakuje jeszcze lepiej. Jeśli do tej pory nie jadłeś (-aś) marynowanego kurczaka w soli, koniecznie go przygotuj, a zobaczysz różnicę. Tak zamarynowane mięso idealnie nadaje się do grillowania. Mięsko jest mięciutkie, bardzo soczyste i super delikatne.

Czytaj więcej »

środa, 24 lipca 2019

Naleśniki z samopszy z białym serem i jagodami

Naleśniki z samopszy z białym serem i jagodami - Czytaj więcej »
Mąka z samopszy jest idealnym produktem dla osób ceniących zdrowe nawyki żywieniowe, ze względu na bogactwo mikro i makroelementów, substancji odżywczych i witamin zaliczana jest do żywności funkcjonalnej. Samopsza charakteryzuje się dużą zawartością błonnika pokarmowego oraz sporą ilością antyoksydantów hamujących procesy nowotworowe, starzenia się komórek i pozytywnie wpływa na narząd wzroku ze względu na obecność luteiny i zeaksantyny. Obfituje w białko i aminokwasy egzogenne mające wpływ na funkcjonowanie układu nerwowego, hormonów tarczycy i nadnerczy. Ponadto zawiera magnez, cynk, mangan, potas i żelazo. Potrawy przygotowane z udziałem samopszy są lekkostrawne, niskokaloryczne i zdrowe, ponieważ wspomagają pracę jelit.

Czytaj więcej »

wtorek, 16 lipca 2019

Brokułowy szejk - bomba antyoksydacyjna

Brokułowy szejk - bomba antyoksydacyjna - Czytaj więcej »
Brokuł to najzdrowsze warzywo świata, posiada największą moc antyoksadydacyjną, a wszystko to dzięki obecności silnego przeciwutleniacza sulforafonu. Idealne remedium na wszystkie choroby cywilizacyjne. Niestety gotowanie niszczy działanie sulforafonu. Dopuszczalna temperatura to 76*C, pozostaje zatem delikatne blanszowanie, a najlepiej spożywać brokuły na surowo, wówczas zachowają całe bogactwo wartości zdrowotnych i odżywczych.

Czytaj więcej »

sobota, 13 lipca 2019

Sałatka z zielonej fasolki szparagowej z sosem musztardowym

Sałatka z zielonej fasolki szparagowej z sosem musztardowym - Czytaj więcej »
Sezon na fasolkę szparagową uważam za otwarty, właśnie zawitała na straganach i możemy się nią objadać do końca lata. Najbardziej lubię zieloną, to odmiana bogata w kwas foliowy i witaminę A, żółta natomiast ma więcej potasu i fosforu. Obie odmiany mają multum błonnika i są super zdrowe, niewiele kalorii i niski indeks glikemiczny, zatem idealne w każdej diecie redukcyjnej.

Czytaj więcej »

wtorek, 9 lipca 2019

Tarta z pomidorami i cukinią

Tarta z pomidorami i cukinią - Czytaj więcej »
Tarta na wytrawnie z sezonowymi warzywami, cukinią i pomidorami. Pyszna, prosta i wielozadaniowa. Tartę można zrobić w dwóch etapach, wcześniej przygotować i podpiec spód, a przed podaniem zapiec z nadzieniem. Spód podwójnie pieczony jest niebywale chrupiący. Cukinię można przed dodaniem zgrillować lub pokroić w cieńsze plastry i dodać surową. Tarta z pomidorami i cukinią to super letni obiad, kolacja lub danie do zapakowania do lunchboxu.

Czytaj więcej »

sobota, 6 lipca 2019

Smażony "zielony" śledź

Smażony "zielony" śledź  - Czytaj więcej »
"Zielony śledź" to świeży, surowy śledź. Najłatwiej kupić go nad morzem u rybaka prosto z kutra, od czasu do czasu bywa także w sklepach rybnych.  Warto na niego zapolować, bo taki świeży usmażony śledź to niezwykły rarytas. Ta najtańsza z ryb należy do jednocześnie do najzdrowszych, jest najbogatsza w kwasy omega-3.

Czytaj więcej »

środa, 3 lipca 2019

Jaglane tabbouleh

Jaglane tabbouleh - Czytaj więcej »
Sałatka tabbouleh to danie kuchni arabskiej, zwana także sałatką libańską z kaszą bulgur w roli głównej. Pszenną kaszę podmieniłam zdrowszą wersją, bo kaszą jaglaną. Idealna na upalne dni, bo z racji sporego dodatku mięty, ta sałatka to totalne orzeźwienie.

Czytaj więcej »