niedziela, 22 grudnia 2019

Pieczone śledzie



Pieczony, świeży śledź to same korzyści dla naszego zdrowia- sporo białka, multum kwasów omega-3 i wiaminy D.  Nawet najskromniej przyprawiony smakuje znakomicie.
Jest to jednocześnie najbardziej dietetyczna forma podania śledzia.
Najczęściej panierujemy go w mące lub bułce tartej i podajemy skąpanego w tłuszczu lub pływającego w majonezie.
Zapraszam do przygotowania śledzia w piekarniku i mniej pracy i dużo zdrowiej!


Składniki:

wypatroszone śledzie - 1 kg
sól, pieprz
gałązki pietruszki
plasterki cytryny
2 łyżki masła klarowanego/ oleju

Przygotowanie:

  • śledzie dokładnie umyć, osuszyć na papierowych ręcznikach. Posolić i opószyć pieprzem z zewnątrz i w środku. Włożyć do środka po gałązce zielonej pietruszki lub innego ziółka
  • posmarować tuszki śledzi z obu stron rozpuszczonym masłem lub olejem, następnie ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia
  • piec w 180*C 15-20 minut, w zależności od wielkości tuszek
  • podawać z plasterkami cytryny, ziemniakmi i kiszoną kapustą
                                                                  SMACZNEGO !

2 komentarzy

  1. Wspaniałe! Uwielbiam śledzie, też właśnie niegdyś robiłam pieczone i są naprawdę wyborne.A tak niewielu ludzi je docenia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też uważam, że śledzie są absolutnie niedoceniane:) Szkoda, są takie zdrowe:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawienie komentarza. Pozdrawiam!