sobota, 29 lutego 2020

Frużelina wiśniowa

Frużelina wiśniowa - Czytaj więcej »
Frużelina z mrożonych wiśni jest błyskawiczna do przygotowania. Używacie mrożonek? Uwielbiam mrożone wiśnie chociażby dlatego, że nie trzeba ich drylować. W sezonie można użyć oczywiście świeżych owoców. Frużelina wiśniowa to świetny dodatek do deserów, lodów, naleśników, śniadaniowej owsianki, gofrów i do przekładania tortów.

Czytaj więcej »

czwartek, 27 lutego 2020

Pasta łososiowa

Pasta łososiowa - Czytaj więcej »
Pasta z twarożku i wędzonego łososia to pyszne smarowidło do chleba. Błyskawiczna do przygotowania, a prawdziwe niebo w gębie. Idealnie by było nabyć łososia wędzonego na zimno. Temperatura wędzenia nie przekracza wówczas 30*C, zatem ryba zachowuje całe bogactwo kwasów omega-3. Zdrowo, przepysznie, bardzo polecam!

Czytaj więcej »

wtorek, 25 lutego 2020

Woda z miodem i cytryną - zdrowotna petarda

Woda z miodem i cytryną - zdrowotna petarda - Czytaj więcej »
Woda z miodem i cytryną to stary jak świat, ale kompletnie zapomniany sposób na wzmocnienie odporności. Koniecznie woda odstana przez minimum 10 godzin, najlepiej przez całą noc. W ten sposób przygotowany miód rozpuszcza się samoczynnie i zwiększa swoje antybiotyczne właściwości nawet 250- krotnie.

Czytaj więcej »

niedziela, 23 lutego 2020

Kiwano - wartości odżywcze. Deser z kiwano

Kiwano - wartości odżywcze. Deser z kiwano - Czytaj więcej »
Kiwano, ogórek kiwano (Cucumis metulifer) zwany także ogórkiem kolczastym to tropikalny owoc, który przywędrował do nas z Afryki. Czy warto po niego sięgnąć? Oprócz intrygującego kształtu zaskakuje bogactem soli mineralnych i witamin. Zawiera cenną witaminę C, A, a także witaminy z grupy B: B1, B2, B3, B5, B6 oraz kwas foliowy. Obfituje również w liczne składniki mineralne, takie jak: wapń, żelazo, fosfor, magnez, potas, sód, miedź, mangan. Zatem spożywanie kiwano jest bardzo dobrym sposobem, aby regulować gospodarkę mineralną organizmu.

Czytaj więcej »

piątek, 21 lutego 2020

Dorsz z patelni z marchewką i groszkiem

Dorsz z patelni z marchewką i groszkiem - Czytaj więcej »
Przepis na filet z kurczaka z marchewką i groszkiem cieszył się niebywałym powodzeniem. Przepis znajdziesz tutaj . Takie samo połączenie smaków zastosowałam do przygotowania ryby. Dorsz w sosie z marchewką i groszkiem okazał się równie pyszny. To prosty sposób na szybki obiad. Danie jest kolorowe, zdrowe i pełne smaku, a ryba miękka i soczysta.

Czytaj więcej »

środa, 19 lutego 2020

Torcik jogurtowy bez pieczenia z mango

Torcik jogurtowy bez pieczenia z mango - Czytaj więcej »
Na przekór Tłustemu Czwartkowi u mnie bardzo lekko i dietetycznie. Zapraszam na pyszny torcik przygotowany na bazie jogutru greckiego, z galaretką i owocem mango. Przygotowanie jest bajecznie proste, a efekt doskonały. Bez dokładki się nie obejdzie!

Czytaj więcej »

poniedziałek, 17 lutego 2020

Käse Spätzle - Serowe szpecle

Käse Spätzle - Serowe szpecle - Czytaj więcej »
Käse Spätzle to tradycyjna potrawa z pogranicza alpejskich obszarów Niemiec, Szwajcarii i Austrii. Proste, smaczne i tanie danie, idealna propozycja na szybki obiad. Przepis na oryginalne szwabskie szpecle znajdziesz na blogu  tutaj . Tradycyjnie podaje się je z górskim serem lub ementalerem, a najczęstszy dodatek to tylko prażona cebulka.

Czytaj więcej »

sobota, 15 lutego 2020

Domowe zapiekanki z pieczarkami i serem

Domowe zapiekanki z pieczarkami i serem - Czytaj więcej »
Najpopularniejszy fast food z czasów PRL-u nic nie stracił na popularności, ostatnio nawet przeżywa prawdziwy renesans. Zapraszam na zdrowsze, domowe wydanie popularnych zapieksów. Niby takie jak te z budki, ale z prawdziwym żółtym serem, zamiast plastikowego erzacu i z dobrym gatunkowo ketchupem. Super kolacja lub śniadanko zamiast nudnych kanapek. Pyszne, chrupiące, bardzo aromatyczne dzięki ciemnym pieczarkom. Kto się skusi?

Czytaj więcej »

wtorek, 11 lutego 2020

Brukselka z piekarnika

Brukselka z piekarnika - Czytaj więcej »
To najlepszy czas na brukselkę i naprawdę warto wykorzystać potencjał zdrowotny tych maleńkich zielonych kapustek. Uwielbiam brukselkę od zawsze, ale dzisiejszy przepis może zainteresować osoby, które specjalnie za nią jednak nie przedpadają. Brukselka pieczona w piekarniku różni się zasadniczo od tej tradycyjnej, gotowanej. Jest bardziej chrupiąca i zwięzła oraz pełna smaku. Upieczona brukselka jest nie tylko smaczniejsza, ale i dużo zdrowsza.

Czytaj więcej »

niedziela, 9 lutego 2020

Tarta z wiśniami, kokosem i kruszonką

Tarta z wiśniami, kokosem i kruszonką - Czytaj więcej »
Tarta z wiśniami to świetny pomysł na pyszny deser. Nie wymaga specjalnych umiejętmości, ani dużego nakładu czasu. Ciasto jest w stylu American Pie, super kruche, bez dodatku jajka. Do pieczenia użyłam mrożonych wiśni, które bez trudu kupisz w każdym sklepie. Wiśnie ułożyłam na posypce kokosowej, dlatego nie ma potrzeby wcześniejszego podpiekania spodu. Kokos dodatkowo aromatyzuje ciasto!

Czytaj więcej »

czwartek, 6 lutego 2020

Pasta dr. Budwig - antynowotworowa - na wzmocnienie odporności

Pasta dr. Budwig - antynowotworowa - na wzmocnienie odporności - Czytaj więcej »
Pasta dr. Budwig pomaga chronić się przed nowotworami. Za odkryciem leczniczego działania pasty z oleju lnianego i twarożku stoi dr. Johanna Budwig, zmarła przed kilkoma laty niemiecka biochemiczka. Badając chorych na raka odkryła, że w ich krwi brakuje kwasów omega-3. Tymczasem badania wykazały, że te kwasy spowalniają starzenie się komórek i chronią przed zmianami nowotworowymi.

Czytaj więcej »

wtorek, 4 lutego 2020

Klopsiki z białej kiełbasy w sosie żurkowym

Klopsiki z białej kiełbasy w sosie żurkowym - Czytaj więcej »
Klopsiki z białej kiełbasy w sosie żurkowym to propozycja na szybki obiad. Wystarczy kiełbasę obrać z osłonki, uformować kulki, wrzucić do sosu i gotowe. Biała kiełbasa jest już smacznie  doprawiona, dlatego wystarczy tylko kupić ze sprawdzonego źródła. Przy okazji wykorzystałam zakwas jaki pozostał mi po przygotowaniu żurku. Danie zdrowe i dietetyczne, ponieważ  nie obsmażałam wcześniej klopsików posmakuje całej rodzinie.

Czytaj więcej »

sobota, 1 lutego 2020

Sałatka z buraczków i pestek granatu

Sałatka z buraczków i pestek granatu - Czytaj więcej »
Sałatka z buraczków i pestek granatu to smaczny dodatek do drugiego dania, ponadto prawdziwa skarbnica witamin i mikroelementów. Dodatek pestek z granatu z ogromnym potencjałem antyoksydacyjnym czyni z sałatki prawdziwą bombę witaminową. Słodkie buraki i kwaśne, orzeźwiające w smaku pestki granatu to znakomity duet. Sałatka podana z plastrami białego sera to pyszny lunch lub kolacja dla wegetarian i wszystkich dbających o linię.

Czytaj więcej »