niedziela, 23 lutego 2020

Kiwano - wartości odżywcze. Deser z kiwano


Kiwano, ogórek kiwano (Cucumis metulifer) zwany także ogórkiem kolczastym to tropikalny owoc, który przywędrował do nas z Afryki.

Czy warto po niego sięgnąć?

Oprócz intrygującego kształtu zaskakuje bogactem soli mineralnych i witamin. Zawiera cenną witaminę C, A, a także witaminy z grupy B: B1, B2, B3, B5, B6 oraz kwas foliowy.
Obfituje również w liczne składniki mineralne, takie jak: wapń, żelazo, fosfor, magnez, potas, sód, miedź, mangan. Zatem spożywanie kiwano jest bardzo dobrym sposobem, aby regulować gospodarkę mineralną organizmu.

Posiada właściwości moczopędne, zatem aktywnie usuwa toksyny z organizmu. Przeciwdziała miażdżycy i chorobom układu krążenia, wspomaga prawidłowe działanie wątroby i nerek.
Jest owocem niskokalorycznym - 44 kcal w 100 g.
Warto wrzucić kiwano do koszyka, by urozmaicić codzienną dietę. Idealnie uzupełni poranną owsiankę i każdą inną kaszkę lub śniadaniowy koktajl.
Jest niezwykle dekoracyjny, zatem będzie doskonałym składnikiem deserów.
Ma podobno smak kiwi i banana, ja tego nie wyczuwam, jest jednak bardzo orzeźwiający.
Zjedliśmy kiwano łyżeczką prosto ze skorupki, a następny owoc wylądował w dzisiejszym deserze.

Składniki na 4 porcje:


1 owoc kiwano
1 galaretka cytrynowa
150-200 ml śmietany kremówki
1 łyżeczka cukru/ksylitolu (zmielonego na mączkę)

Przygotowanie:

  • galaretkę przygotować wg przepisu na opakowaniu. Wylać na duży, płaski talerz. Odstawić do przestudzenia i stężenia. Pokroić galaretkę w kostkę
  • śmietanę kremówkę ubić na sztywno
  • owoc kiwano przekroić wzdłuż na pół i wybrać łyżeczką nasionka
  • na dno pucharków wyłożyć kolejno galaretkę, ubitą śmietanę i pestki kiwano
                                                                    SMACZNEGO !

2 komentarzy

Dziękuję za odwiedziny i pozostawienie komentarza. Pozdrawiam!