sobota, 30 maja 2020

Ciapkapusta, ciaperkraut - wersja wege

Ciapkapusta, ciaperkraut - wersja wege - Czytaj więcej »
Ciapkapusta, ciaperkraut to danie z reginalnej kuchni śląskiej. Co to takiego? Puree ziemniaczane z dodatkiem posiekanej, ugotowanej kiszonej kapusty. W klasycznym wydaniu dodatkiem do kapusty jest boczek i podsmażona cebula. Specjał podaje się do karminadli, kiełbasy, a najlepiej ponoć smkuje z żeberkami. Ja zapraszam na wegeteriańską wersję ciapkapusty, zamiast boczku z suszonymi grzybkami i dodatkiem smażonej cebulki.

Czytaj więcej »

środa, 27 maja 2020

Łosoś w kremowym sosie ze szparagami i marchewką

Łosoś w kremowym sosie ze szparagami i marchewką - Czytaj więcej »
Pyszny, wykwintny majowy obiad dla wielbicieli szparagów i łososia. Prosty do przygotowania i nie zajmie Ci więcej niż 30 minut. Szparagom w kremowym sosie na bazie śmietanki towarzyszy  marchewka. Smak sosu podkręciłam dodatkiem czosnku niedźwiedziego. Koniecznie spróbuj tego połączenia, szparagi z marchewką - to jest pyszne! Polecam!

Czytaj więcej »

sobota, 23 maja 2020

Rolada biszkoptowa z kremem z mango

Rolada biszkoptowa z kremem z mango - Czytaj więcej »
Puchata, delikatna rolada biszkoptowa z kremem z mango to moja propozycja na weekendowe ciasto. Biszkopt tradycyjnie w zdrowszej wersji, bo upieczony z mąki orkiszowej jest idealny. Nie pęka przy zwijaniu, ciasto jest elastyczne. Delikatny biszkopt wypełnia krem z mango. Dla podkreślenia smaku mango zdobi również wierzch rolady z pokruszononymi kawałeczkami słodkiej bezy.

Czytaj więcej »

piątek, 22 maja 2020

Wątróbka z indyka z cebulką

Wątróbka z indyka z cebulką - Czytaj więcej »
W każdej zdrowej diecie powinna znaleźć się wątróbka. Jest wiele powodów, by o niej nie zapominać. Wątróbka to znakomite źródło żelaza, witaminy A, dostarczy solidnej dawki cynku, to również bogactwo witamin z grupy B i źródło wysokiej jakości białka, a do tego jest śmiesznie tania. Ze względu na wysoką zawartość witaminy A, której nadmiar jest toksyczny nie powinna być spożywana częściej niż raz w tygodniu.

Czytaj więcej »

poniedziałek, 18 maja 2020

Domowe drożdżówki z budyniem, wiśniami i kokosową kruszonką

Domowe drożdżówki z budyniem, wiśniami i kokosową kruszonką - Czytaj więcej »
Pogoda nastraja tylko i wyłącznie do pieczenia drożdżówek. Miały być drożdżówki z truskawkami, ale kupienie smacznych, słodkich truskawek graniczy z cudem, dlatego w bułeczkach wylądowały niezawodne mrożone wiśnie.

Czytaj więcej »

sobota, 9 maja 2020

Gulasz z dzika - myśliwski

Gulasz z dzika - myśliwski - Czytaj więcej »
Dziczyzna to aromatyczne, szlachetne i bardzo wykwintne mięso, niegdyś nieodłączny element polskiej kuchni. Na szczęście cieszy się coraz większą popularnością i słusznie, bo jest bardzo zdrowe. Walory zdrowotne dziczyzny wynikają z diety dzikich zwierząt. Zwierzyna łowna żywi się roślinami, które oferuje im natura, a mięso wolne jest od antybiotyków i substancji chemicznych dodawanych do paszy.

Czytaj więcej »

środa, 6 maja 2020

Sos słodko-kwaśny - orientalny przysmak

Sos słodko-kwaśny - orientalny przysmak - Czytaj więcej »
Sos słodko-kwaśny identyczny w smaku jak ten od "chińczyka", a jednak tysiąckrotnie lepszy, bo bez glutaminianu sodu i innych niechcianych dodatków. Sos jest bardzo prosty do przygotowania, zrobisz go bez trudu w domu sam (-a) z ogólnie dostępnych składników. Prosty, pyszny, bajecznie egzotyczny - idealny z mięsem kurczaka (po przepis zapraszam  tutaj ), sam z ryżem i np. ze smażonym dorszem.

Czytaj więcej »

niedziela, 3 maja 2020

Bitki z kurczaka w sosie koperkowym

Bitki z kurczaka w sosie koperkowym - Czytaj więcej »
Bitki z kurczaka to tani, pyszny i łatwy do przygotowania obiad z jednej patelni. Sos jest aksamitny i bardzo aromatyczny, mięsko mięciutkie rozpływające się w ustach, a przygotowałam go z dodatkiem cebulki i czosnku. Bazę sosu stanowi najczęściej bulion, niestety nie zawsze mamy go pod ręką.

Czytaj więcej »

piątek, 1 maja 2020

Surówka z młodej kapusty

Surówka z młodej kapusty - Czytaj więcej »
Młoda kapusta, sezonowa pychota wyczekiwana przez całą zimę. Niskokaloryczna, bo zaledwie 40 kcal w 100 g ma mnóstwo witamin, soli mineralnych i błonnika. Witaminy C ma 4 razy więcej niż w pełni dojrzała biała. Dlatego warto jeść ją na surowo, a kupować małe główki z zielonymi liśćmi. Właśnie zielone liście są najzasobniejsze w witaminę C.

Czytaj więcej »